تازه های سایت

کد مطلب: 14587
27. آبان 1392 - 8:33
رييس سازمان بسيج مستضعفين از ديدار ۵۰ هزار نفري فرماندهان بسيج سراسر كشور با رهبر معظم انقلاب در آغاز هفته بسيج خبر داد.
s_200_150_16777215_00_images_Modir_8_1_naghdy-konferans.JPG

به گزارش گرو به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در نشست خبري براي اعلام برنامه هاي هفته بسيج كه در مركز بسيج صدا و سيما برگزار شد ضمن تسليت ايام عزاداري سالار شهيدان، اظهار داشـت: فعاليت هايي كه در بسيج انجام شده، آثار و نتايج آن مستمر و با مشي رويكرد جديد بسيج كمتر از آثار و دستاوردهاي دفاع مقدس نيست.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه بسيج در جبهه جهاد فرهنگي، علمي، فني و جهاد اقتصادي در حال فعاليت است، يادآور شد: بسيج در اين زمينه برنامه هاي گسترده اي را تدارك ديده و در اين مسير سازماندهي حلقه هاي تربيتي براي ارتقاء و تعالي اخلاق، معرفت و بصيرت از جمله اقدامات صورت گرفته است.

سردار نقدي با اشاره به اينكه امر به معروف و نهي از منكر با رويكرد جديد و بديع كه اصلاحات اجتماعي اثربخشي را بر جاي خواهد گذاشت، در پايگاه هاي بسيج عملياتي شده است، گفت: آثار خوب آن به زودي در جامعه نشان داده مي شود.

 

وي ادامه داد: اختراعات، ابتكارات و كسب رتبه هاي برتر توسط بسيجيان در كنكور دانشگاه ها و در عرصه اقتصاد مقاومتي، بسيج به شكل گسترده اي وارد عمل شده، به طوري كه امروز شاهد جلوه هاي جديدي در بسيج هستيم كه بايد معرفي و شناخته شود.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: هفته بسيج امسال با اجتماع 50 هزار نفري فرماندهان بسيج سراسر كشور در مظهر امام خامنه اي آغاز مي شود و بسيجيان تجديد بيعت عاشورايي خود را با رهبر انقلاب با عنوان پرچمداران تمدن اسلامي خواهند داشت.

 

سردار نقدي به شعار هفته بسيج اشاره كرد و گفت: "بسيج پيشتاز حماسه و خدمت" شعار امسال هفته بسيج است كه از روز پنجشنبه 30 آبان ماه در سراسر كشور آغاز مي شود.

 

وي با اشاره به شعار روزهاي مختلف هفته بسيج، خاطرنشان كرد: اولين روز بسيج با شعار "بسيج، ايثار و شهادت" با برنامه هايي از جمله ملاقات با علماي بلاد و مراجع تقليد و عطرافشاني مزار شهدا در سراسر كشور برگزار مي شود.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين يادآور شد: نفرات برتر كنكور در سال هاي اخير با خانواده شهيد احمدي روشن در اين روز ديدار خواهند داشت.

 

نقدي با بيان اينكه شعار روز دوم هفته بسيج، "ولايت و انتظار است"، افزود: در اين روز برنامه ميقات صالحين با حضور بسيجيان در مصلاي نمازجمعه شهرهاي مختلف برگزار شده و فرماندهان بسيج شهرها در سخنراني هاي پيش از خطبه نمازهاي جمعه كشور، اهداف و دستاوردهاي بسيج را تشريح مي كنند.

 

وي "بسيج، خلاقيت و پيشرفت" را شعار سومين روز بسيج در روز دوم آذر دانست و خاطرنشان كرد: در اين روز علاوه بر اجتماعات بسيجيان دانش آموز و دانشجو در دانشگاه هاي مختلف، افتتاح همزمان 1000 سالن ورزشي را كه طي يك سال اخير احداث شده اند، را خواهيم داشت.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين به برنامه هاي روز چهارم هفته بسيج اشاره كرد و گفت: يكشنبه سوم آذر و روز سوم هفته بسيج با شعار "بسيج، سازندگي و اقتصاد مقاومتي" كه در اين روز در همايشي از پيشتازان اقتصاد مقاومتي در دانشگاه امام صادق(ع) تقدير مي شود و همچنين انتخاب كتاب مقاومت 2 سالانه جايزه ادبي شهيد آويني نيز در اين روز معرفي و قدرداني خواهد شد.

 

نقدي به برنامه هاي پنجمين روز هفته بسيج اشاره كرد و گفت: چهارم آذر به عنوان پنجمين روز بسيج با عنوان "بسيج، خانواده و سبك زندگي" كه با توجه به نقش آفريني ارزشمند زنان بسيجي در دفاع مقدس، همايش زنان اسوه را در سراسر كشور و تهران برگزار خواهيم داشت و افتتاح 500 مهد قرآني در مساجد كشور را نيز در كنار برنامه هاي ديگر برگزار مي كنيم.

 

وي با بيان اينكه روز سه شنبه پنجم آذر كه با عنوان "روز بسيج" نام گذاري شده است، برنامه هايي متناسب با شعار اين روز كه "بسيج، استكبارستيزي و مقاومت" است، برگزار خواهد شد و تجمع بزرگ گردان هاي عاشورا و الزهرا (س) در سراسر كشور برگزار مي شود.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه روز چهارشنبه ششم آذرماه با شعار "بسيج، امر به معروف و نهي از منكر" است، گفت: در اين روز علاوه بر تبيين رويكرد بسيج در امر به معروف سومين جشنواره هنر مقاومت با حضور آثار برتر ادبي و همايش پيشتازان حجاب برتر را برگزار مي كنيم.

 

نقدي در ادامه سخنان خود با اشاره به جزئيات بيشتري از برنامه هاي بسيج، از ايجاد 25 بيمارستان صحرايي و ثابت در طول هفته بسيج در مناطق محروم خبر داد و گفت: با اعزام گروه هاي تخصصي پزشكي اين بيمارستان ها در هفته بسيج به مردم مختلف كشور در مناطق محروم خدمات ارائه مي دهند كه 20 تيم تخصصي و 540 تيم بهداشتي از جمله تيم هاي اعزام شونده به مناطق محروم خواهند بود.

 

وي با اشاره به برگزاري جشنواره ابتكارات و خلاقيت ها در دومين روز هفته بسيج، گفت: ديدار با اعضاي حلقه صالحين در حضور خانواده هاي آنان و افتتاح دانشكده حضرت زينت (س) مخصوص خواهران بسيجي براي ارتقاي علمي و معرفي آنها در كنار همايش رجعت به حجاب برتر كه با حضور هزاران نفر از بانواني كه اين حجاب را براي خود برگزيدند در 31 استان كشور از ديگر برنامه هاي اين هفته است.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين به برگزاري جشنواره كتاب مقاومت شهيد آويني با حضور 485 عنوان كتاب خبر داد و تاكيد كرد: موضوع اين جشنواره دوسالانه مقاومت است كه آثاري از داخل و آثاري از خارج از كشور به مرحله نهايي آن راه يافته اند.

 

نقدي از افتتاح 412 پروژه عمراني در جهت محروميت زدايي در مناطق محروم نيز توسط بسيجيان طي اين هفته خبر داد.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه نشست خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

 

نقدي در پاسخ به سوالي درباره فعاليت هاي بسيج و بسيجيان در حوزه سايبري، گفت: در حال حاضر بسيجيان در عرصه فضاي مجازي حضور گسترده اي دارند.

 

وي با اشاره به اينكه بين سال هاي 83 و 90 جريان كاملا يك طرفه اي در فضاي مجازي فعاليت مي كرد، خاطرنشان كرد: در اين زمان تقريبا صددرصد فضاي مجازي كشور در اختيار دشمنان انقلاب بود اما امروز شاهد هستيم صدها پايگاه اطلاع رساني بسيج و مدافعان انقلاب در فضاي سايبري فعاليت مي كنند و ده ها هزار وبلاگ كه به شكل سازمان يافته و آموزش ديده از دستاوردهاي نظام و انقلاب دفاع مي كنند، در فضاي مجازي فعال هستند.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين به فعاليت بسيج در عرصه پويانمايي و بازي هاي رايانه اي نيز اشاره كرد و گفت: از اواخر امسال و به خصوص در طول سال هاي آينده شاهد گام هاي بزرگ و آثار فعاليت هاي بسيج در اين حوزه خواهيم بود.

 

نقدي يادآور شد: امروزه به تعادلي از حضور نيروهاي بسيجي و انقلابي و ديگر جريان هاي فكري در فضاي مجازي رسيده ايم و تفوق جريان هاي انقلابي در فضاي مجازي و سايبري هستيم.

 

وي در پاسخ به سوالي درباره فعاليت دانشكده حضرت زينب(س) و مقاطع پذيرش اين دانشكده، تصريح كرد: اين دانشكده براي مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد طراحي شده و اميدواريم بتوانيم سطوح بالاتري را نيز در سال هاي آينده در نظر بگيريم.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه اين دانشكده مخصوص خواهران بسيجي و در حوزه مسائل زنان، مديريت خانواده و خانه داري است، تاكيد كرد: حجاب و عفاف حقوق زن و موضوعات فرهنگي از مهمترين مواردي است كه در اين دانشكده مورد توجه قرار مي گيرد و محل آن نيز در سازمان بسيج مستضعفين در بزرگراه بسيج است زيرا با وجود انتقال برخي از مراكز فعال بسيج در اين ساختمان فضا براي اين دانشكده مهيا شده است.

 

نقدي در پاسخ به سوال ديگري درباره رويكرد جديد بسيج به مقوله امر به معروف و نهي از منكر، گفت: با توجه به آسيب شناسي كه در اين زمينه انجام داديم به نكات مختلفي در اين حوزه دست يافتيم كه يكي از آن نكات اين بود كه به نتيجه رسيديم شيوه اي كه ما در بسيج براي امر به معروف و نهي از منكر دنبال مي كرديم در موضع حاكميتي بود.

 

وي با بيان اينكه طبيعتا اين شيوه قابل تكرار و الهام گرفتن براي مردم با توجه به زمينه ها و بستر لازم آن نبود، يادآور شد: يكي از مهمترين مسائل ما در اين آسيب شناسي يافتن راه حلي در اين زمينه بود و به اين نتيجه رسيديم كه از موضع خود مردم در امر به معروف و نهي از منكر استفاده شود.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر اينكه امر به معروف و نهي از منكر بايد در يك فضاي صميمي صورت بگيرد، اظهار داشت: در همين راستا بسيجيان آموزش ديده اند و در نظر داريم با بهترين روش با بهره گيري از امر به معروف و نهي از منكر به اين اصلاح اجتماعي كه سبب خير در كشور مي شود ادامه دهيم و با تمسك به آن مشكلات اجتماعي كشور كاسته شود.

 

نقدي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران خارجي درباره مرز آزادي هاي شخصي افراد و استقلال آنها با ورود به برخي از مسائل اجتماعي، خاطرنشان كرد: امر به معروف و نهي از منكر جزو دين ماست و براي اصلاح اجتماعي يك اصل اسلامي و حيات بخش براي ادامه فعاليت يك جامعه اسلامي است.

 

وي افزود: هر جامعه اي كه بخواهد از ناهنجاري ها دور شود همه مردم آن بايد براي زدودن آن آسيب تلاش كنند.

 

نقدي با اشاره به خاطره اي از حضور در يكي از كشورهاي خارجي، گفت: من در يكي از شهرهاي اروپايي مشغول پارك ماشين خود بودم كه متوجه شدم پيرزني از دور با بالابردن دست خود مانع از اين اقدام من مي شود و با اشاره دست از من مي خواهد در آن مكان ماشين پارك نكنم.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين افزود: پس از پياده شدن از ماشين و از طريق گفت وگو با او متوجه شدم علائم ممنوعيت پارك ماشين در اين كشور بر روي سطح زمين نقش بسته است. به همين دليل من كه با فرهنگ آن كشور آشنا نبودم به اين مسئله توجه نكرده و درصدد پارك ماشين در منطقه ممنوعه بودم.

 

نقدي افزود: اين رفتار شهروند اروپايي نشان مي دهد حتي در كشورهاي خارجي نيز مردم نسبت به رفتارهاي اجتماعي حساس هستند و تلاش مي كنند همديگر را نسبت به اشتباهات آگاه سازند؛ بنابراين رويكرد ما در بسيج به همين شيوه است تا افراد را از وجود مشكلات و آسيب هاي احتمالي آن معضلات دور كنيم.

 

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره تهيه فيلمي براي معرفي شهداي بسيجي توسط سازمان بسيج، تصريح كرد: برنامه هاي فيلم سازي در بسيج در دست اقدام است و بسيج صداوسيما و بنياد روايت فتح در راستاي ساختن فيلم هاي سينمايي مشغول به فعاليت هستند اما اينكه فيلم هاي ساخته شده در جهت معرفي افراد فعاليت داشته باشند نيست اما به عنوان مثال فيلمي در جهت معرفي يكي از خانواده هاي 5 شهيد در دست ساخت است.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين درباره فعاليت بسيج در زمينه كتاب هاي دفاع مقدس، اظهار داشت: سالانه بين 250 تا 300 عنوان كتاب در بسيج تدوين مي شود كه اكثريت آنها شخصيت محور هستند و به معرفي افراد مي پردازند.

 

نقدي در پاسخ به سوال خبرنگاري از كشور افغانستان درباره فعاليت هاي بسيج در خارج از كشور و همايش بسيج و رسانه و همچنين موضع گيري اش نسبت به مذاكرات ايران با 1+5 گفت: بعد از هفته بسيج همايش بسيج و رسانه با دعوت از برخي رسانه هاي همسايه در مشهد برگزار مي شود و در آن رسانه هاي برتر در زمينه فعاليت بسيج تقدير مي شود.

 

وي درباره فعاليت بسيجيان، خاطرنشان كرد: امروزه مرزها برداشته شده و بسيجيان در فضاي مجازي اعتقادات و نگرش بسيجي خود را ترويج مي كند.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين درباره مذاكرات ايران با 1+5 و آمريكا، اظهار داشت: بحث مبارزه ما با استكبار تا از بين نرفتن استكبار ادامه داد.

 

نقدي با بيان اينكه مبارزه ما با آمريكا يك مسئله اعتمادي يا اينكه در مبارزات ديپلماتيك حل شود، گفت: مبارزه ما با آمريكا مسئله ماهيتي است و تا زماني كه ماهيت استكباري است مبارزه ما با آن ادامه داد البته مبارزه قالب هاي مختلفي دارد كه روزي در قالب مذاكره انجام مي شود اما به واسطه ماهيت متفاوت نظام اسلامي و استكباري تا زماني كه آمريكا اين ماهيت را داشته باشد ما با آنها مبارزه مي كنيم.

 

وي درباره تاثيرگذاري بسيج در كشورهاي همسايه، گفت: حركت هايي كه در لبنان، فلسطين و سوريه انجام شده است مديون گام هاي بسيج بوده است زيرا بسيج با پشت سرگذاشتن آزمايش هاي متفاوت و حركت بر واقعيت ها تفكر بسيج در داخل اين كشورها نفوذ كرده و امروزه در قالب جنبش 99 درصدي در مقابل استكبار مي ايستد.

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه آمريكا استكبار با اين رويكرد مخالف است، گفت: جهان استكبار از تفكر بسيجي بيزار است و از كساني كه با اين نوع نگاه حركت مي كنند مبارزه مي كند تا جايي كه از بكاربردن اسلحه حتي عليه زني كه به ساختمان كاخ سفيد نزديك شده است كوتاهي نمي كند.

 

نقدي در پاسخ به سوال يكي ديگر از خبرنگاران خارجي درباره فعاليت بسيج در كشورهاي همسايه، تاكيد كرد: همراهي بسيج با اين كشورها در حد تبادل هاي تجربي و آموزشي بوده است كه در كشور ما وجود دارد به طوري كه كشورهاي همسايه با بازديد از واحدهاي مختلف ايران از تجربه ايران استفاده مي كنند البته اين يك وضعيت دوطرفه است و ممكن است ما هم از تجربه آنها در اين زمينه بهره بگيريم.

 

وي در پايان درباره آينده رژيم صهيونيستي، گفت: با اتفاقاتي كه در سوريه و لبنان در حال رخ دادن است به صهيونيست ها توصيه مي كنيم قبل از اينكه حركت مسلمان ها آغاز شود خودشان بساط خروجشان را از منطقه فراهم كنند.

دیدگاه شما