تازه های سایت

کد مطلب: 12153
17. مرداد 1392 - 9:07

2pdssq4d

به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی سنایی  با بیان اینکه کابینه پیشنهادی حسن روحانی از ویژگی‌های مثبت فراوانی برخوردار است، گفت: کابینه پیشنهادی در مجموع از لحاظ برخورداری از تخصص، تجربه و طی کردن مراحل مدیریتی خوب است و قریب به اتفاق گزینه‌های معرفی شده در وزارتخانه‌های پیشنهادی دوره‌های تخصص و تسهیلات را طی کرده‌اند و دارای سابقه مدیریتی هستند.

وی با بیان اینکه وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم یک شبه رشد نکرده‌اند، اظهار کرد: وزرای پیشنهادی مراتب و مراحل مدیریتی را طی کرده‌اند البته این موضوع طبیعی است که دولت در معرفی وزرای پیشنهادی‌اش محدودیت‌هایی داشته که باید باتوجه به مجموعه محدودیت‌ها در مورد کابینه قضاوت کرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه دولت یازدهم دولتی فراجناحی است، گفت: آقای روحانی تلاش کرده که از جناح‌های مختلف در کابینه خود بهره‌ گیرد و طبیعتا در این راستا ملاحظات و مسائل مختلفی را نیز درنظر گرفته‌اند چرا که نظام سیاسی ما نظامی حزبی نیست که از قبل گزینه‌های تربیت شده برای حضور در کابینه وجود داشته باشند.

سنایی با بیان اینکه سه موضوع عمده از سوی منتقدین در مجلس درمورد کابینه پیشنهادی مطرح می‌شود، گفت: اولین موضوع بالا بودن متوسط سنی کابینه پیشنهادی است ، دوم اینکه آقای روحانی می‌توانست دربرخی حوزه‌ها رجال شاخص‌تری را معرفی کند.

وی افزود: سومین نکته مسائل مربوط به سال 88 است که از طرف برخی افراد مطرح می‌شود که این مسائل حاشیه‌ای است چون با هماهنگی‌های صورت گرفته باید این مسائل را پشت‌سر گذاشت.

سنایی در ادامه با تاکید بر اینکه نمره کابینه پیشنهادی نمره قابل قبولی است، گفت: فضای مجلس فضای همراهی و کمک به دولت است به همین دلیل اکثریت مجلس از کابینه پیشنهادی دفاع می‌کند.

وی با این پیش‌بینی که عموم گزینه‌های پیشنهادی رییس جمهور رای لازم را از مجلس اخذ می‌کند، در عین حال گفت: ممکن است یک یا دو وزیر پیشنهادی برای اخذ رای اعتماد در مرز باشند که امیدواریم مجلس در زمان تصمیم‌گیری به آنها نیز رای دهد.

دیدگاه شما