تازه های سایت

کد مطلب: 37297
24. فروردين 1398 - 2:26
بخشدار مرکزی نهاوند گفت: در سیلاب های هفته های گذشته نهاوند به زیر ساخت ها و مسکن های روستایی بخش مرکزی نهاوند آسیب جدی وارد شده است.

به گزارش پایگاه خبری گرو، آیت صالحی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بخش مرکزی نهاوند با۸۱ روستا به عنوان بزرگترین و مهمترین بخش شهرستان نهاوند و با توجه به اینکه نهاوند به عنوان پر بارش ترین شهر جهان معرفی شد اما با همت مردم و اعضای مدیریت بحران از همه ظرفیت برای مدیریت سیلاب استفاده شد تا کمتر خسارت ایجاد شود به نحوی که یک صدمه جانی هم برای مردم نهاوند، رخ نداد.

صالحی گفت: متاسفانه بارندگی شدید و وقوع سیلاب به زیر ساخت ها و منازل مسکونی روستاهای بخش مرکزی نهاوند آسیب جدی وارد کرد و رانش های پی درپی زمین در اطراف روستاها و جاده مواصلاتی نهاوند – نورآباد و روستاهای تازناب، ده حیدر، گل حیدر و قشلاق بابا رستم و پدید آمدن چشمه های متعدد در جاده های روستای باعث شده در حوزه برق بیش از ۲۰تیر سقوط کنند و گاز و تلفن ۱۰روستا  قطع شود.

وی بیان کرد: مدیریت بحران شهرستان نهاوند با توجه به حجم خسارت ها و بدون کمک گرفتن از شهرستان معین با همکاری و تعامل دهیاران، اعضای شورای های اسلامی مردم و  رسانه ها موفق شد در کمترین زمان مشکلات قطعی گاز، برق، آب و تلفن مردم روستاهای مختلف را برطرف کند و حتی دهیاران و مردم بخش مرکزی کمک های نقدی و غیر نقدی خود را با کمک هلال احمر و بسیج به مناطق سیل زده لرستان و گلستان ارسال کردند.

بخشدار مرکزی نهاوند اظهار کرد: متاسفانه به علت تخریب قسمتی از جاده های منطقه تازناب، قشلاق و نورآباد به علت رانش متعدد زمین عملیات بازسازی و ترمیم جاده ها به کندی صورت گرفت، اما در روستای قشلاق بابا رستم با همت و همراهی مردم که به کمک مسئولان آمدند ظرف ۴۸ساعت مشکل جاده بر طرف و تردد در آن برقرار شد.

 صالحی افزود: در جاده روستای تازناب با توجه به حجم رانش با کمک اداره راه و شهر سازی ۱۱کمپرسی و ۲ دستگاه لودر در حال اصلاح و باز سازی جاده می باشند و در مسیر جاده گاماسیاب نیز اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای با استفاده بخش خصوصی در حال فعالیت هستند تا جاده نهاوند-نورآباد بازگشایی شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما