تازه های سایت

کد مطلب: 10081
26. ارديبهشت 1392 - 9:26
پایگاه خبری گرو : مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: 25 هزار نفر در طرح سنجش فشار خون نهاوند شرکت کردند.

عباس سلگی افزود: در این طرح که از تاریخ 14 اردیبهشت تا 24 اردیبهشت در سراسر کشور انجام شد  افراد بالای 30 سال مورد سنجش میزان فشار خون و قد و وزن قرار گرفتند.

سلگی ادامه داد: پنج مرکز بهداشت و درمان شهری، دوبیمارستان شهر نهاوند و یک تیم سیار مخصوص ادارت شهرستان نهاوند در سطح شهر نهاوند این طرح را اجرا کردند.

وی افزود: در مراکز درمانی شهرهای فیروزان، برزول و گیان و در 18 مرکز بهداشت و 79 خانه بهداشت روستایی نیز طرح سنجش فشار خون اجرا شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند اعلام کرد: با هماهنگیهای صورت گرفته با ادارات در برخی ساعات روز نیروهای شرکت کننده در این طرح با مراجعه به ادارات نسبت به سنجش فشار خون و قد و وزن کارکنان ادارات اقدام کردند.
سلگی افزود: با اجرای این طرح شهروندان از وضعیت جسمانی خود و همچنین فرهنگ سازی عمومی در جهت مهم دانستن مسئله بالا بودن و یا پائین بودن فشار خون و همچنین bmi توده های بدنی که در نتیجه اختلالات قد و وزن در بدن بروز می کند آشنا شدند.
سلگی با بیان اینکه، 45 نفر نیروی انسانی برای اجرای طرح ملی غربالگری فشار خون در شهرستان نهاوند  به کار  گرفته شد  افزود: هدف از اجرای این طرح را بررسی وضعیت عوامل موثر بر بروز بیماری های قلبی و عروقی شامل فشار خون بالا و اضافه وزن و چاقی بیان کرد.
وی گفت: این طرح جزو برنامه های علمیاتی مرکز مدیریت بیماریهای غیر واگیر وزارت بهداشت  در سال 92 قرار گرفته و تا اتمام غربالگری فشارخون تمام ایرانیان بالای 30 سال تا حداقل  3 ماه دیگر ادامه می یابد./ مهر

 

دیدگاه شما