تازه های سایت

کد مطلب: 2876
8. مهر 1391 - 5:30
کارشناس ارشد مسائل راهبردی در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد
تهدیدات‌ ایران آمریکا را وادار به تمرین چگونگی فرار از خطر کرده‌است
کارشناس ارشد مسائل راهبردی از مشارکت رژیم صهیونیستی در رزمایش آمریکا و متحدانش در خلیج فارس پرده برداشت و اهداف آمریکا از برگزاری این رزمایش و پیامدهای آن بر منطقه را تشریح کرد.

 

خبرگزاری فارس:<br />
تهدیدات‌ ایران آمریکا را وادار به تمرین چگونگی فرار از خطر کرده‌است

سید "امیر الموسوی" کارشناس مسائل راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس، با اشاره به برگزاری مانورهای آمریکا و متحدانش در آب‌های خلیج فارس تاکید کرد که یکی از سربازان عرب شرکت کننده در این رزمایش به طور اطمینان بخشی از مشارکت رژیم صهیونیستی در این رزمایش سخن گفت.

وی افزود:‌ دشمنان منطقه به منظور جلوگیری از حساس شدن ایران و ملت‌های منطقه از بیان آن امتناع کردند ولی اطلاعات موثقی داریم که صهیونیست‌ها در این مانورها حضور دارند. این سرباز عرب که از آن سخن گفتیم این اطلاعات را به یکی از دیپلمات‌های ایرانی گفته است.

الموسوی با اشاره به تهدیدات رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ملت ایران و پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به این تهدیدات گفت: از آنجایی که غربی‌ها تهدیدات ایران را جدی گرفتند و می‌دانند که ایران توان عملی سازی تهدیداتش را دارد،‌ لذا سعی دارند به نام و بهانه مانور آرایش نظامی خود در منطقه را بازسازی دهند و همچنین ساختار قبلی نیروها و تجهیزاتشان در منطقه را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه  گرچه ادعا شده که 30 کشور در این مانورها مشارکت دارند ولی عدم اعلام نام کشورهای شرکت کننده، احتمال دروغ بودن مشارکت این تعداد از کشورها را تقویت می‌کند. افزود:‌ کشورهای شرکت کننده در این رزمایش در حال تمرین چگونگی خروج نیروها و منافعشان از منطقه هستند تا به هنگامی که شرایط اقتضاء کند غافلگیر نشوند. این دور ساختن نیروها به منظور از تیر رس ایران خارج کردن آنهاست.

این کارشناس مسائل استراتژیک یادآور شد که آمریکا و متحدانش می خواهند تجهیزات و نیروها را به جاهایی ببرند که ایران اطلاعاتی زیادی درباره محل جدیدشان نداشته باشد و یا حداقل به جایی ببرند که محاسبات موشکی آنها برای ایران مقداری زمان ببرد.

وی با اشاره به اینکه تنها مشارکت فرانسه،‌انگلیس،‌عربستان سعودی و امارات عربی متحده در رزمایش‌های منطقه خلیج فارس به صورت رسمی اعلام شده است، گفت:‌ گرچه از مشارکت رژیم صهیونیستی در این مانورها سخنی به میان نیامد ولی اطلاعاتی که از میدان رزمایش به بیرون درز کرده از مشارکت زیر دریایی، رزمناو و نیروهای آموزشی دشمن صهیونیستی در این رزمایش حکایت دارند.

الموسوی افزود: یکی دیگر از دلایل عدم افشای مشارکت رژیم صهیونیستی در مانورهای مذکور، تلاش به منظور حفظ آبروی برخی از کشورهای منطقه بود که در این رزمایش در کنار دشمن صهیونیستی مشارکت کردند. زیرا افشای این موضوع، رویکرد طائفه‌ای و فتنه انگیز برخی از کشورهای منطقه را رسوا می‌سازد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره سپر دفاعی آمریکا در منطقه خلیج فارس گفت:‌این سپر دفاعی در حال حاضر فعال نیست و نمی‌تواند جلوی پاسخ‌های نظامی ایران را بگیرند و لذا سعی دارند که این تجهیزات و نیروهای ویژه خود را از منطقه خارج سازند.

این کارشناس مسائل استراتژیک درباره پیامدهای این رزمایش بر امنیت منطقه گفت: این حضور نطامی در آب‌های خلیج فارس نه تنها هیچ کمکی به تامین امنیت ندارد بلکه هر حضور نظامی به از بین رفتن امنیت کمک می‌کند.

وی با اشاره به حضور پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس افزود: به هر میزان که غربی‌ها حضور نطامی خود را در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گسترش دهند به همان میزان از استقلال آن کشورها کاسته می شود. و در نتیجه هر چه حضور آمریکا و انگلیس و فرانسه در منطقه بیشتر شود، بیش از پیش جیب میزبان که همانا کشورهای عربی هستند  را خالی می کنند.

الموسوی درباره تاثیر رزمایش مذکور بر قیمت جهانی نفت تاکید کرد که این مانورها و ایجاد ناامنی در خلیج فارس باعث بالا رفتن قیمت جهانی نفت می شود.

وی این مانورها را دارای پیامی تهدید آمیز به جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد که تهران این پیام را خوب دریافت کرده و پاسخ های قاطعی به تهدیدات دشمنان داد. در چند روز اخیر لحن سخنان مسئولان نظامی جمهوری اسلامی ایران کاملا روشن بوده و پیامی ضمنی مبنی بر اینکه هر گونه تعرض به ایران، واکنش های غیر قابل پیش بینی خواهد داشت را ارسال کرده‌اند.

الموسوی با اشاره به تداوم تظاهرات گسترده ملت‌های مسلمان و پیروان ادیان آسمانی به تولید و پخش فیلم موهن به حضرت پیامبر و همچنین انتشار کاریکاتوری توهین آمیز به حضرت خاتم الانبیاء گفت:‌ آنچه درباره آزادی بیان در غرب گفته می‌شود، صحیح نیست بلکه در مقوله آزادی توهین به ادیان می‌گنجد. و لذا بر آنهاست که قانون خود را تغییر داده و موضوع انحرافی آزادی بیان را به آزادی توهین به ادیان تغییر نام دهند شاید در آن صورت مردم ادعاهای آنان مبنی بر اینکه حق ندارند از آثار موهن جلوگیری کنند زیرا در کشورشان قانون است،‌ را بپذیرند.

وی  با اشاره به ممنوعیت عکس عریان عروس ملکه انگلیس در فرانسه، گفت: حمایت دولت فرانسه از پخش فیلم موهن به حضرت رسول اعظم (ص) و همچنین کاریکاتورهای توهین آمیز به آن حضرت از سوی یک رسانه فرانسوی محکوم است و تناقض سیاست‌های پاریس را نشان می‌دهد.

دیدگاه شما