تازه های سایت

کد مطلب: 18276
20. فروردين 1393 - 8:41
پایگاه خبری گرو: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت :سرما زدگی ۲۸ میلیارد تومان به باغ‌های نهاوند خسارت زد

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو، احد ظفری گفت: در پی وقوع سرمای بهاره در 12 فروردین ماه امسال خسارات شدیدی به باغ های میوه شهرستان نهاوند وارد شده است.

ظفری افزود: میزان این خسارات در سطح 4526 هکتار از باغ های نهاوند بوده که نسبت به سال گذشته رشد 50 درصدی داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند، بیان کرد: کل میزان خسارت وارد شده به باغ های این شهرستان افزون بر 28 میلیارد تومان است، ضمن اینکه احتمال افزایش خسارت وجود دارد، به طور کلی در سال گذشته میزان خسارت در سطح 2 هزار و 336 هکتار از باغ های نهاوند بود.

ظفری با بیان اینکه در شهرستان نهاوند 11هزار و 503 هکتار باغ میوه وجود دارد عنوان کرد: مهمترین محصولات آسیب دیده شامل، سیب، هلو، شلیل، انگور و گردو است.

وی تصریح کرد: مجموع محصولات تولید شده از باغات میوه نهاوند در فصل برداشت سال گذشته 78 هزار و 600 تن بود که امسال شاهد کاهش این میزان تولیدات باغی هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیشترین خسارت وارد شده را در باغ های زردآلو، گردو، بادام و انواع آلو عنوان کرد و افزود: تمام تلاش لازم برای جبران خسارت وارده به کشاورزان نهاوند از سوی سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت شهرستان انجام می شود.

ظفری اظهار کرد: کارشناسان این اداره در بخش زراعت در حال برآورد میزان خسارت وارد شده به زمین های زراعی شهرستان نهاوند هستند ضمن اینکه در سال گذشته به میزان 17میلیارد و 500 میلیون تومان به زمین های زراعی کشت دیم گندم و جو در این شهرستان خسارت وارد شد.

دیدگاه شما