تازه های سایت

کد مطلب: 37342
31. فروردين 1398 - 7:38
وجود دست‌انداز و چاله های فراوان در اکثر خیابان‌ها و کوچه های شهرنهاوند به یکی از دغدغه های اصلی همه مردم تبدیل شده و مشکلاتی زیادی برای عبور و مرور مردم و رانندگان به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری  گرو، متأسفانه از هر کوچه و خیابانی که در شهر نهاوند عبور می کنیم چاله های زیادی و گاهاً عمیقی به چشم می خورد و برخی از معابر و کوچه ها انگار سالیان سال است که رنگ آسفالت را به خود ندیده اند تا جایی که برخی برای عدم عبور از این معابر، مسیرهای دورتری را انتخاب می کنند و بیشتر رانندگان برای جلوگیری از خراب شدن ماشین خود از مسیرهای مخالف استفاده می کنند که این کار می توانند موجب بروز تصادفات شدید و مرگبار شود.

اکثر خیابان ها و کوچه های شهرنهاوند بارها برای اجرای طرح های فاضلاب، آب، ساماندهی و جمع آوری آبهای سطحی حفاری شده و متأسفانه به دلیل عدم پرداخت بدهی ادارات و نهادها به شهرداری این حفاری ها تنها با خاک پر شده و به همین شکل باقی مانده است و تنها سختی، زیان و تصادفات ناشی از همین حفاری ها برای مردم و اهالی محله ها به ارث رسیده است

شهردار نهاوند در مصاحبه روز پنج شنبه ۱۷ اسفند ۹۶ اعلام کرد: مطالبه عمومی مردم و نیاز اصلی شهر نهاوند آسفالت خیابان ها و معابر این شهر است به همین جهت آسفالت خیابان های نهاوند مهمترین برنامه کاری شهرداری است.

در این مورد گلایه ها و نارضایتی های زیادی از مردم به دست ما رسیده است وچند روز پیش هم دادستان نهاوند اعلام کرد پیرو اطلاعیه مورخه ۳/۱/۱۳۹۸ مبنی بر طرح موضوعات مرتبط با رونق تولید و حقوق عمومی در شهرستان از سوی ادارات و شهرداریها، نظر به عدم پیگیری برخی از ارگانها که به منزله فقدان مشکلات قضایی در حوزه های موصوف تلقی گردید، اولین “اخطار نقض حقوق عامه” با توجه به مطالبه شهروندان به جهت وضعیت نامناسب کوچه ها و خیابانها و مسیرهای تردد وسایل نقلیه برای شهرداری نهاوند صادر گردید. بر این اساس شهرداری مکلف است ظرف مهلت تعیین شده نسبت به آسفالت ریزی معابر بر اساس تکلیف مقرر در بند ۲۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری اقدام نماید. این اخطار متضمن ضمانت اجرای کیفری و مدنی است.

شهردار نهاوند با بیان اینکه از عمر آسفالت برخی خیابان ها و معابر نهاوند مدت زیادی می گذرد، گفت: نارضایتی مردم نهاوند را از وضعیت اسفناک آسفالت معابر و خیابانهای شهری برطرف می کنیم.

امروز مهمترین چالش پیش روی شهرستان و حتی شورای شهر و شهرداری همین مسئله آسفالت خیابانهاست.

حال ما اصحاب رسانه در کنار مردم انتظار داریم متولیان مدیریت شهری با نگاه خوشبینانه به این گزارش ناچیز، برای یک‌بار هم که شده نهضت آسفالت‌ریزی را در عمل انجام دهند و ضمن پایان دادن به نارضایتی های عمومی، چاله‌های و دست اندازهای شهری نهاوند را ترمیم و آسفالت کاری کنند تا هم وعده‌ای که داده‌اند محقق شود و هم یادگاری خوب از خود برای مردم قدرشناس نهاوند بر جای بگذارند. 

دیدگاه شما