تازه های سایت

کد مطلب: 7960
13. اسفند 1391 - 15:04
سی پی یو بخش بسیار مهمی از رایانه شما است که تمامی فراخوان ها و عملیات ها را کنترل می کند شاید به نظر خیلی کوچک باشد اما درصورت خرابی تمامی رایانه از کار می افتد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی گرو به نقل از مشرق، بسیاری از کاربران کامپیوتر توجهی به آن چه داخل کیس است ندارند و بیشتر سعی می کنند تا ظاهر رایانه را کاملا تمیز و سالم نگه دارند. در حالی که آنچه درون کیس می گذرد عمر رایانه را تعیین می کند.

مهمترین قسمت داخل کیس نیز چیزی نیست جز سی پی یو که به مغز کامپیوتر نیز معروف است. برای اینکه این بخش همیشه به درستی و تمام قدرت کار کند نیاز است تا با آن به درستی برخورد شود و نکته های خاصی را در مورد آن رعایت کرد.

** در ابتدا باید در هنگام خرید به نکات مختلفی از جمله قدرت آن توجه کنید. این روزها سی پی یو های بسیار زیادی در بازار وجود دارد. نکاتی در مورد میزان حافظه و همچنین قدرت گرمایشی آن از جمله مهمترین نکات هنگام خرید هستند.

** هر چه میزان تحمل گرمایی سی پی یو بیشتر باشد قدرت و کارایی آن نیز بیشتر است. این در حالی است که شاید عده ای به این نکته توجه نداشته باشند و اجناسی با کارایی کم را خریداری کنند.

** در هنگام نصب سی پی یو توجه داشته باشید که آن را به درستی در محل تعیین شده قرار داده اید و سعی کنید این کار را با دقت اما با سرعت عمل بالا انجام دهید. گرد و خاکی که وارد محفظه سی پی یو می شود بسیار برای سلامت آن خطرناک است.

** فن سی پی  یو را می توان دومین بخش بسیار مهم در کیس نامید. از آن جایی که سی پی یو ممکن است تحت فشار محاسبات زیاد گرم شود نیازمنذ به یک فن قدرتمند برای انجام کارش است.

** هر چند ماه یک بار فن را با دقت از جای خودش خارج کنید و آن را تمیز کنید. نظافت کافی فن باعث می شود تا آن بتواند کارش را به درستی و با تام قدرت انجام دهد و سالم بودن آن عمر طولانی سی پی یو را تضمین می کند.

** همانطور که چندین بار به آن اشاره کردیم گرما نکته است که نباید آن را فراموش کنید. از قرار دادن کیس رایانه در محل های گرم و یا نزدیک شوفاژ و بخاری جدا خودداری کنید.

** گرد و خاک نیز دشمن دیرینه رایانه بوده است و اثرات جبران ناپذیری را می تواند روی سی پی یو بگذارد. سعی کنید همیشه درب کیس بسته باشد و تنها در موارد ضروری آن را باز کنید.

** “مولتی تسکینگ” یا چند کاری می تواند فشار زیادی را به سی پی یو وارد کند. از باز کردن چندین برنامه پرحجم در یک زمان و استفاده مکرر از آن ها خودداری کنید سعی کنید برنامه های سنگین را به تنهایی باز کنید

دیدگاه شما