تازه های سایت

کد مطلب: 19740
1. تير 1393 - 9:10
سرپرست تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: 230 مسجد شهرستان نهاوند در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان غبار روبی می شوند.

خبرگزاری فارس: غبارروبی و عطرافشانی مساجد کهگیلویه برای استقبال از رمضان

حجت‌الاسلام حسین گروسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری گرو ، گفت: مساجد به‌عنوان مهمترین پایگاه های فرهنگی در جهت مقابله با هجمه  نرم  دشمن هستند که تقویت بعد فرهنگی مساجد می تواند در جهت جذب نسل جوان و نوجوان به سمت وسوی برنامه های مذهبی موثر باشد.

گروسی ماه رمضان را فرصت خودسازی انسان، گریز از خویشتن و التجاء به پروردگار خواند و افزود: مساجد در ماه رمضان شوق و ذوق نمازگزاران را برای حضور بیشتر می‌کند.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی نهاوند تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ماه نزول قرآن، طبق آیین هر ساله، مساجد را با غبارروبی و عطرافشانی برای حضور نمازگزاران و بهره‌بردن از این مکان مقدس آماده می‌کنیم.

وی با اشاره به درپیش رو بودن هفته نکو داشت مساجد گفت: براساس هماهنگی های انجام شده با ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد، بخشداران و هیئات مذهبی در هفته نکوداشت مساجد و در آستانه ماه مبارک رمضان ۲۳۰مسجد شهری و روستائی در نقاط مختلف شهرستان نهاوند غبارروبی خواهند شد.

گروسی گفت: در مسجد، شور و عبادت خالص با نشاط زندگی پاک و خردمندانه و سالم در هم می‌آمیزد لذا لازم است تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی و ارتقای این برنامه‌ها در جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به این مکان مقدس تلاش بیشتری شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند اضافه کرد: علاوه بر مساجد حسینیه ها و سایر اماکن مذهبی نیز با محوریت مردم غبار روبی خواهند شد.

حجت‌الاسلام گروسی گفت: غبارروبی مساجد در شهرهای برزول، گیان، نهاوند و فیروزان با حضور مسولان ادارات و نهادهای دولتی انجام خواهدشد.

گفتنی است دهه آخر ماه شعبان، از تاریخ 28 خردادماه تا 6 تیرماه به عنوان «دهه تکریم و غبارروبی مساجد» نامگذاری شده است.

دیدگاه شما