تازه های سایت

کد مطلب: 37838
24. خرداد 1398 - 14:46
ملت بزرگ ایران دلیل والایی برای ایستادگی و ادامه مبارزه در مقابل فشارهای اقتصادی کنونی دارد؛ دلیلی که از ریشه‌ها و بنیان‌های فکری و اعتقادی‌اش برمی‌خیزد.
به گزارش پایگاه خبری گرو، مهدی فضائلی کارشناس مسایل سیاسی در یادداشتی نوشت:
تردیدی نیست که ملت استوار ایران برای حفظ عزت، استقلال و کرامت خود و نیز ادامه مسیر پیشرفت و نیل به اهداف بلندش، متحمل فشارها و سختی‌های زیادی بوده و این روزها نیز درمعرض نوع دیگری از این فشارهاست؛ فشار اقتصادی و معیشتی.
 
البته، فشارها و مشکلات فقط برای ملت ایران نیست و همه کشورها و ملت‌ها در تاریخ خود روزهای سختی تجربه کرده‌اند و اتفاقاً ملت‌های پیشروی دنیای امروز، تجربه‌های دشوارتری داشته‌اند؛ اما با فشارها، جنگ‌ها و بحران‌های خود هم صبورانه مواجه شده‌اند و هم خردمندانه.
 
راز استواری ملت‌ها دربرابر مشکلات متفاوت است. برخی ملت‌ها اساساً مقاوم‌اند و تحمل‌شان دربرابر مصائب فراوان است. برخی دیگر ارزش عزت ملی و استقلال‌شان را آن‌قدر زیاد می‌دانند که برای صیانت از آن، هر نوع سختی را تحمل می‌کنند و در برخی از آن‌ها امید به آینده بهتر و سرآمدشدن، آن‌ها را در وسط میدان سختی‌ها راست‌قامت نگه می‌دارد.
 
با این حال، ملت بزرگ ایران علاوه‌بر همه این‌ها، دلیل والاتری نیز برای ایستادگی و ادامه مبارزه دارد؛ دلیلی که از ریشه‌ها و بنیان‌های فکری و اعتقادی‌اش برمی‌خیزد.
 
زیاد شنیده و دیده‌ایم مبارزانی را که چون محبوب‌شان شاهد مبارزه‌شان بوده است، سخت‌تر و مردانه‌تر ایستاده و مبارزه کرده‌اند. این‌ها از نگاه محبوب‌شان انرژی گرفته‌اند و خشنودی محبوب‌شان فشارها و بلایا را برای آن‌ها شیرین کرده و لبخند و رضایت معشوق‌شان از هر چیزی برایشان دلنشین‌تر است.
 
اوج این ایستادگی و رمز و راز آن را در واقعه عاشورا می‌بینیم؛ آن‌جایی‌که «ظاهرا پس از شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) بر فراز دستان سیدالشهدا» طبق نقل تاریخ، امام حسین (ع) رو به آسمان کرد و فرمود: «هَوَّنَ عَلَیَّ ما نَزَلَ بی أَنَّهُ بِعَیْنِ اللّهِ»: این مصیبت بر من آسان است؛ چراکه در محضر خداست.
 
از سوی دیگر، براساس باور ما شیعیان، امام مهدی (عج) زنده و در میان ماست. او از درد و رنج امت مطلع است و همراه آنان درد می‌کشد و با آن‌ها رنج‌ها را تحمل می‌کند.اگر چنین است که هست، پس امام زمان در شرایط تحریم و رنج و دشواری‌های ناشی از آن نیز با ما شریک است.
 
بنابراین، ملت مؤمن و انقلابی ایران دشواری تحریم‌های دشمن‌ساخته را درکنار امام زمان خود و در محضر خداوند تحمل می‌کند و مطمئن است با دعای حضرت صاحب‌الامر و به پشتوانه خدای قادر مطلق این دوران را نیز سپری خواهد کرد و همچون گذشته سرفراز، راه پیشرفت خود را ادامه خواهد داد.
 
با عنایت بخورم زهر که شاهد ساقی است
با محبت بکشم درد که درمانم از اوست
 
منبع: فارس

دیدگاه شما