تازه های سایت

کد مطلب: 25123
14. دى 1394 - 9:21
تاریخ گواه است که ملت هوشیار ایران لحظه ای در برابر تهاجمات مختلف دشمن بی تفاوت نبوده و امروز نیز که با جنگ نرم دشمن رو به رو هستیم و به مراتب سخت تر، وظیفه داریم با بصیرت افزایی و تقویت اعتماد به نفس ملی دشمن را ناامید کنیم.

به گزارش سایت گرو به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با توجه به تلاش دشمن بر تضعیف اعتقادات دینی جوامع اسلامی در جنگ نرم، رسالت امروز ما، حفظ و تقویت اعتقادات و باورهای دینی و شناساندن مسیر مقدس شهداء به نسل امروز در همۀ سنین و مقاطع است، به گونه ای که با رفتار و اعمال خود اهمیت جایگاه دین در تعالی انسان را نشان دهیم.

اقتدار جمهوری اسلامی در داخل کشور و در سطح دنیا تنها به دلیل سلاح و جنگ افزار نیست بلکه به جهت اعتقادات و فرهنگ اصیل اسلامی است که طراحان جنگ نرم  به علت جایگاه مهم و تأثیرگذاری عمیق ولایت فقیه در اعتقادات جامعه ایران بیشترین طراحی را برای اعتبارزدایی از شخص مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار داده اند.

در برابر جنگ نرم دشمن که به تعبیر رهبر معظم انقلاب هدفش ایجاد شک و تردید و شبهه در ذهنهای مردم است همه مخصوصا نسل جوان و نوجوان ما باید در برابر توطئه های آشکار و پنهان دشمن توانایی مضاعف همراه با بصیرت افزایی در خط ولایت داشته باشند و درک کنند که جنگ نرم نیز یک نوع جنگ واقعی است.

درک این نکته که در شرایط جنگ نرم قرار داریم، کمک می کند تا برنامه های دشمن را با هوشیاری بیشتری رصد کنیم و واقعیات اجتماعی و سیاسی پیرامون مان را بهتر ببینیم و بهتر تحلیل کنیم چرا که طرف مقابل ما هر روز نقشه های جدیدی را طراحی می کند که نیاز به بصیرت بیشتری دارد.

تأکید بر ایمان راسخ و توجه به شعارهای امام راحل و اتحاد کلمه از مهم ترین راه های مقابله با جنگ نرم در میان جوانان است و نخبگان نیز در این مسیر نقش مؤثرتری دارند چرا که با روشنگری می توانند از بروز برخوردهای احساساتی در جامعۀ اسلامی پیشگیری کنند.

در واقع جنگ نرم یکی از کارآمدترین و کم هزینه ترین و در عین حال خطرناک ترین انواع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است که از اهداف آن می توان اشاره کرد به مهار بیداری فکری جامعه هدف و  ارائه روحیه یاس و ناامیدی در جامعه به جای نشاط  و احساس بالندگی از پیشرفت های کشور با کمترین هزینه.

تقویت اعتماد به نفس ملی در اذهان مردم از اهمیت فوق العاده ای در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن برخوردار است و در طول زمان تأثیر خود را می گذارد همان گونه که عکس این قضیه نیز خطرناک است و منجر به گرایش به فرهنگ غرب می شود.

به فرمودۀ رهبر معظم انقلاب در مسیر بصیرت بایستى ارتباط خود را با خدا حفظ  و مستحکم کنیم و نگذاریم دلهاى ما متمایل به سمتى شود که ما را از راه خدا دور کند؛ «ربّنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمة»؛(آل عمران: 8) این دعائى است که قرآن به ما یاد میدهد.

در شرایط  حساس امروز نیز که در آیندۀ نزدیک انتخابات مهم خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم نیاز مبرم جامعۀ ما روشنگری است که در این مسیر همه موظفند، منتها همانطور که گفتیم خواص، نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه و مسئولین کشور با توجه به جایگاهی که دارند تأثیرپذیری بیشتری خواهند داشت.

خواص جامعه با قلم خود، با سخنرانی و با عملکرد خود می توانند باعث شوند فضای جامعۀ اسلامی به دور از ابهام و تفرقه باشد همانطور که عکس آن ممکن است همۀ ما موظفیم با تلاش و دوری از سستی با اطاعت از منویات مقام معظم رهبری و به دور از سلایق شخصی به سمتی حرکت کنیم که باعث ناامیدی دشمن شویم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما