تازه های سایت

کد مطلب: 23906
2. شهريور 1394 - 12:00
نقشهٔ نظام سلطه در منطقه بر دوپایهٔ ایجاد اختلاف و نفوذ استوار است که باید با نقشه‌های صحیح هجومی و دفاعی به مبارزهٔ هوشیارانه و بی‌وقفه با آن پرداخت.

به گزارش سایت گرو، در دیدار چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با اعضای مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، ایشان در سخنان خود به نکات مهمی در زمینه نقشه نظام سلطه در منطقه اشاره کردند و راهبردهای مهمی را برای مقابله با این نقشه ارائه کردند.

نظام استکباری و در رأس آن‌ها آمریکا امروزه درصدد است که با بهره‌گیری از موضوعات مختلفی مانند موضوع هسته‌ای در کشور نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد تا از همین دریچه بتواند اهداف شوم خود را در مقابله با جمهوری اسلامی ادامه دهد و از صدور تفکر انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه جلوگیری کند.

 همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند دو موضوع ایجاد اختلاف و نفوذ در منطقه دو راهبرد اساسی آمریکا برای حضور در منطقه و به دست آوردن ابروی ازدست‌رفته خود در منطقه است که باید با مجاهدت در راه خدا و ایجاد وحدت از این راهبرد جلوگیری شود.

نظام استکباری از چندین سال گذشته با تجهیز و ساماندهی گروه‌های تکفیری و وابسته به خود و با شروع جنگ‌های نیابتی در منطقه سعی در شعله‌ور کردن جنگ فرقه‌ای و مذهبی در منطقه دارد که در این راه نیز با مشکلاتی که در کشورهای عراق و سوریه و یمن به وجود آورده تا حدودی به اهداف خود رسیده است.

ایجاد جنگ بین شیعه و سنی و تجزیه کشورهای محور مقاومت به کشورهای کوچک و تحت سلطه آمریکا یکی دیگر از اهداف نظام استکباری در منطقه برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و چندپاره کردن امت واحده اسلامی است که با همکاری سرویس‌های جاسوسی امریکا و ایجاد اختلاف توسط دولت خبیث انگلیس در حال انجام است.

ایجاد جنگ‌های نیابتی در کشورهای مقاوم منطقه مانند عراق، سوریه و یمن و بحرین نمونه‌هایی از اختلاف‌افکنی نظام سلطه در برابر امت واحده اسلامی است که باهدف تأمین منافع آمریکا در منطقه و تضمین‌کننده حضور آن‌ها در این نقطه استراتژیک از جهان است.

در مقابل این راهبرد اساسی و حیله گرانه استکبار در منطقه راهبرد منطقی و روشن جمهوری اسلامی قرار دارد که مقام معظم رهبری بارها در سخنرانی‌های خود به بخش‌های این راهبرد کلان اشاره‌کرده‌اند و فرمودند: سیاست‌های ما در منطقه کاملاً در نقطه مقابل سیاست‌های امریکا در منطقه است.

برخلاف آمریکا که می‌خواهد اقدامات فتنه‌انگیز خود در منطقه را جنگ فرقه‌ای بنامد و بهره‌برداری‌های خود را از این جنگ‌ها داشته باشد، جمهوری اسلامی ایران به‌صراحت اعلام کرده است که این جنگ‌ها فرقه‌ای نیست و نتیجه اقدامات تفرقه‌آمیز امریکا و هم‌پیمانانش و بعضی از کشورهای مرتجع منطقه است و تمامیت ارضی کشورهای مسلمان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است.

حمایت ایران از کشورهای مقاوم منطقه فارغ از شیعه یا سنی بودن از دیگر راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که کاملاً در مقابل سیاست امریکا در برابر کشورهای محور مقاومت است و این موضوع را نیز ایران به‌صراحت اعلام کرده است که به هر کشوری که مخالف رژیم صهیونیستی باشد و آن را بکوبد کمک خواهد کرد.

مهم‌ترین وظیفه‌ای که رهبر معظم انقلاب به کشورهای منطقه گوشزد می‌کند این جمله از ایشان است که فرمودند: امروز مصداق عینی مجاهدت در راه خدا شناخت نقشه‌های استکبار در منطقهٔ اسلامی و به‌ویژه منطقهٔ راهبردی و حساس غرب آسیا و برنامه‌ریزی برای مبارزه با آن‌ها است که این مبارزه باید شامل مقابلهٔ دفاعی و مقابلهٔ هجومی باشد.

دومین پایه از راهبرد استکبار جهانی و در رأس آن‌ها امریکا برای انجام نقشه‌های شوم خود در منطقه و جمهوری اسلامی ایران، نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در کشور در قالب موضوعات مختلف مانند موضوع هسته‌ای است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی باگذشت بیش از 3 دهه از پیروزی انقلاب خود در مقابل انواع تحریم‌ها و تهدیدها مقاومت کرده است و به هیچ ابرقدرتی اجازه نفوذ در کشور را نداده به‌طوری‌که بعد از جنگ تحمیلی 8 ساله نیز به حامیان صدام این اجازه را نداد.

بعد از جنگ تحمیلی نیز آمریکا و هم‌پیمانانش با ترفندهای مختلفی مانند ترور و تفرقه ایجاد فتنه‌های مختلف درصدد نفوذ سیاسی به ایران بودند که در این راه نیز ناکام ماندند و بعد از نهضت بیداری اسلامی در منطقه نیز بر شدت اقدامات خود افزودند ولی نه‌تنها نتوانستند در کشور نفوذ کنند بلکه جمهوری اسلامی موفق شد در یک راهبرد هجومی انقلاب خود را به کشورهای منطقه صادر کند.

یکی دیگر از راه‌های نفوذ آمریکا در کشور موضوع هسته‌ای است که با جمع‌بندی مذاکرات در شهر وین سؤالات مختلفی را درباره ادامه استکبارستیزی ملت ایران به ذهن متبادر می‌ساخت که رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان حجت را بر همگان تمام کردند و فرمودند: آمریکا اتم مصادیق استکبار است و مبارزهٔ با استکبار تعطیل‌پذیر نیست، تکلیفش کاملاً روشن است و خودتان را آماده کنید برای ادامهٔ مبارزهٔ با استکبار.

امریکا که همواره از راهبردهای مختلفی برای نفوذ در کشور استفاده کرده سعی دارد به‌موازات جمع‌بندی مذاکرات راه خود را به کشور باز کند ولی با هوشیاری ملت ایران و تدابیر رهبر انقلاب، جمهوری اسلامی ایران این راه نفوذ را با همه توان خود بست و اجازه ی نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی را به این مصداق بارز استکبار نداد.

نسخه شفابخشی که رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از ایجاد اختلاف و نفوذ استکبار در منطقه پیشنهاد کردند این موضوع بسیار مهم است که علاوه بر اتحاد، بصیرت و هوشیاری این مشکلات را علاج خواهد کرد.

امروز جامعه اسلامی باید با مجاهدت بی‌وقفه که شامل مبارزهٔ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است در مقابل دشمن هوشمندانه ایستادگی کند زیرابه فرموده رهبر انقلاب، امروز مصداق عینی مجاهدت در راه خدا شناخت نقشه‌های استکبار در منطقهٔ اسلامی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما