تازه های سایت

کد مطلب: 22641
18. آذر 1393 - 11:22
روز 10 آذر قیمت نان در سراسر کشور به میزان 30درصد با شیب ملایم افزایش یافت.
قیمت نان و شیب ملایم

به گزارش سایت گرو، در تاریخ آذرماه قیمت نان در سراسر کشور به میزان 30درصد افزایش یافت این درصورتی است که دولت محترم یازدهم اعلام کرده بود که افزایش قیمتها بصورت شیب ملایم صورت خواهد گرفت اما شیب نان بسیار تندتر از آنچه بود که رئیس جمهورمحترم اعلام کرده بودند.

اگر به سفره های مردم ایران نگاهی اجمالی بیندازیم عمده چیزی که سفرهایمان، قرار می گیرد ،نان این برکت خداوندی است که مایه برکت در تمام خانه های ما ایرانیان به شمارمی آید. 

اهمیت و ارزش آن در عرف و اعتقادات ما بحدی است که   هر فردی تکه نانی درهرگوشه ای از خیابان می بیند برای اینکه به این برکت که به فراوانی در دسترس مردم است  کفر نشود و کمترین بی حرمتی نسبت به آن انجام نشود آن را  درگوشه ای یا درآب میاندازیم. 

 اما با این شیب ملایم چه بسا بسیاری از خانوده های کم بضاعت این غوطه روزانه را دیگه بر سر سفرهای خود نداشته باشند.  

البته اکثر خانوداه های ایرانی بیشتر از نیاز روزانه خود نان تهیه می کنند که بیشتر این برکت خداوندی دور ریخته می شود یا با مقدار بسیارکم به این (خورده نان که می خرند) فروخته می شود که بخشی از این گرانی به خودمان برمی گردد که کفر نعمت می کنیم. که در نهج البلاغه امام علی(ع) می فرمایند :

آنانكه سپاس حق ز نعمت گويند

كز شكر رهى سوى غنا مى‏پويند

آنانكه كنند كفر نعمت هيهات‏

آزند چنان گرسنه نان مى‏جويند

 حالا از این شیب که بگذریم! نوبت به دولتمردان می باشد که نظارت بیشتری روی تولیدگندم داشته باشند تا سراسر ایران کشاورزان زحمت کش از یک نوع بذر برای کاشت استفاده نمایند تا کیفیت گندم و آرد یکسان بدست مصرف کننده برسد. اما متأسفانه مشاهده می کنیم که کیفیت نان در هراستانی و هرشهرستانی و هر روستایی و هر محله ای  از نظر (سفید و تیره) با هم تفاوت فاحشی دارند. انتظار ملت شریف ایران از هیئت دولت این است که قیمت نان را که حالا بالا برده اند از کیفیت آن غفلت نکنند.

علی یاری

انتهای پیام/

دیدگاه شما