تازه های سایت

کد مطلب: 15771
8. دى 1392 - 8:28
رئیس اداره نهضت سواد آموزی نهاوند گفت: بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90 کشور میزان باسوادی گروههای سنی 10 تا 49 سال در شهرستان نهاوند 92 درصد بود اما این آمار اکنون به بالای 95 درصد رسیده است.

AgfaPhoto DIGITAL CAMERA
به گزارش پایگاه خبری گرو، محمد رحیم حسنگاویار گفت : از ابتدای تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام در شهرستان نهاوند 83 هزار و 308 نفراز بیسوادان درقالب 10 هزار و 164 کلاس درس موفق به گذراندن دوره های مختلف نهضت شده و با سواد گردیده اند.

وی گفت: تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان حضرت امام در اوایل انقلاب یک جریان بزرگ فرهنگی بود که توسط ایشان پایه گذاری گردید و جامعه ازخدمات ارزشمند آن بهره های فراوانی را بدست آورد.

وی با مقایسه میزان باسوادی قبل و بعد از انقلاب گفت: در سال 1355 در صد باسوادی گروه سنی شش سال و بالاتر نهاوند بیش از 34 در صد بود که این رقم در سال 1390 به بیش از 84 در صد رسیده است .

وی افزود: افراد و گروههایی که در کلاسهای نهضت شرکت داشته اند شامل کارگران ،کارکنان ادارات ،عشایر کوچنده ،زنان خانه دارو افراد لازم التعلیم که موفق به حضور در کلاسهای روزانه مدارس نشده اند بوده اند که به صورت گروهی و فرد به فرد در دوره های مقدماتی ،تکمیلی،پایانی،پنجم و لازم التعلیم شرکت داشته اند .

وی گفت: با تلاش سواد آموزان نهضت ، این شهرستان در سالهای 85 موفق به کسب رتبه سوم باسوادی استان و رتبه اول باسوادی روستایی شده است .

ˈحسنگاویارˈ به برنامه های این اداره برای باسواد نمودن افراد باقیمانده گروه سنی 10 تا 49 سال اشاره کرد و گفت: با توجه به سیاستهای جدید نهضت که نشات گرفته از فرمان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر ریشه کنی بیسوادی در کشوراست در سال 90 طرح پالایش اسمی گروه بیسوادان گروه سنی 10 تا 49 سال در 169 روستای نهاوند به اجرا درآمد که بر اساس آن بیش از هشت هزار و 500 نفر بیسواد شناسایی شدند .

وی با بیان این مطلب که در نظر است تمامی اهداف کمی تا سال 94 به طور 100 درصدی تحقق یابد افزود: برای باسواد نمودن افراد شناسایی شده برنامه ریزیهای لازم به عمل آمده که بر این اساس کار سواد آموزی ازطریق واگذاری آموزش به صورت فرد به فرد به مدیران مجتمع های آموزشی عملیاتی می شود.

دیدگاه شما