تازه های سایت

کد مطلب: 9984
23. ارديبهشت 1392 - 8:41
پایگاه خبری گرو ،اخبارنهاوند: رئیس جمعیت هلال و احمر شهرستان نهاوند گفت: مجوز احداث مجتمع امداد و نجات در شهرستان نهاوند صادر شد.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر محمد تقی شهبازی اظهار داشت: برای احداث مجتمع امداد و نجات هلال احمر نهاوند زمینی در روستای کوهانی به مساحت 15 هکتار در نظر گرفته شده است.

شهبازی افزود: مجوز احداث این مجتمع صادر شده و برای آغاز عملیات اجرایی منتظر تأمین هزینه ساخت از سوی مسئولین مربوطه هستیم.

وی از عضویت هفت هزار نفر در جمعیت جوانان هلال احمر شهرستان نهاوند تا پایان سال گذشته خبر داد و افزود: امسال نیز بیش از 100 نفر به این تعداد اضافه شده است.

رئیس جمعیت هلال و احمر شهرستان نهاوند تاکید کرد: در حال حاضر دو تیم تخصصی امداد و نجات که هر تیم متشکل از 33 نفر است در شهرستان نهاوند وجود دارد تا در شرایط بحران و حوادث طبیعی به سرعت وارد عمل شوند.

شهبازی گفت: در سطح شهرستان نهاوند 10 پایگاه داوطلبان نیروهای هلال احمر فعال هستند که مهمترین وظیفه آنها آموزش کمک های اولیه به علاقمندان است.

شهبازی ادامه داد: مهمترین سر فصل های کاری هلال احمر نهاوند برگزاری کلاس های آموزشی امداد و نجات و کمک های اولیه، برنامه های اردویی و اجرایی مانور شرایط بحران در منطقه صفر، کمک به خانواده های نیازمند و مستضعف و تقویت پایگاهای اهدا خون در شهرستان نهاوند است.

وی با اشاره به برگزاری 25 دوره مسابقات رقابت مهر در مرحله استانی به میزبانی نهاوند اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور 505 نفر از نیروهای هلال احمر زن و مرد  از سراسر استان همدان در منطقه سراب گاماسیاب نهاوند به مدت دو روز برگزار شد که در پایان در بخش امداد کمک های اولیه تیم همدان و نهاوند به صورت مشترک اول شدند.

مدیر هلال احمر نهاوند اعلام کرد: یک گروه امداد و نجات جاده ای متشکل از 40 نفر به صورت تخصصی با تجهیزات کامل در نهاوند راه اندازی شد که توان امداد و نجات در هر گونه شرایط سخت و بحرانی را دارد.

محمد تقی شهبازی به تقسیم نهاوند به هشت قسمت امداد رسانی خبر داد و گفت: نهاوند در گسل مرکزی زلزله قرار دارد که در هر زمان احتمال وقوع زلزله می رود لذا شهر نهاوند به هشت قسمت تقسیم شده است که امداد و نجات هر قسمت بر عهده یکی از شهرهای استان همدان قرار گرفته است.

شهبازی در پایان به هفته هلال احمر از 18 ارديبهشت تا 24 ارديبهشت اشاره كرد و افزود: در اين هفته برنامه هاي مختلفي از جمله برگزاري مانوردر نهاوند، ديدار با امام جمعه و زنگ زلزله در مدارس، گرفتن فشار خون مردم و آموزش کمک های اولیه به دانش آموزان انجام شده است.

دیدگاه شما