تازه های سایت

کد مطلب: 9699
14. ارديبهشت 1392 - 8:45

پایگاه خبری گرو ،اخبار نهاوند : امام جمعه نهاوند گفت: نیاز لازم و ضروری ایران اسلامی وحدت و آرامش ملت است و هر مسئولی این آرامش و وحدت را برهم بزند مخالف ولایت و نظام اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی ظهر جمعه در خطبه های عبادی - سیاسی نماز جمعه نهاوند در مصلی امام خمینی(ره) اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است و هیچ فرد و مسئولی حق ندارد شأن و منزلت این نهاد را خدشه دار کند.

مغیثی گفت: افرادی که ولایتمدار و انقلابی نیستند در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها قصد دارند به شورای نگهبان حمله کنند و موجودیت قانونی این نهاد را زیر سئوال ببرند که این اقدام خلاف توصیه های حضرت امام(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: شورای نگهبان بدون توجه به حواشی و جو سازی های اخیر که توسط عده ای از وابستگان جریان انحرافی و فتنه وابسته به دشمنان صورت گرفته با اقتدار و قدرت به بررسی صلاحیت کاندیدهای ریاست جمهوری خواهد پرداخت و افراد اصلح، دلسوز، انقلابی و ولایتمدار را تأئید خواهد کرد.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت و سفارش مردم به تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه گفت: عزادارای و برپایی مراسم جشن برای اهل بیت (ع) امری مطلوب و پسندیده است اما واجب نیستند بلکه عمل واجب تبعیت از دستورات و فرامین اهل بیت (ع) است.

عباسعلی مغیثی با اشاره برگزاری اجلاس علما و بیداری اسلامی با حضور 700 نفر از اندیشمندان و بزرگان جهان بیش از 80 کشور جهان در تهران گفت: در این اجلاس مقام معظم رهبری خیزش ملت های مسلمان علیه طاغوت و برقراری نظام اسلامی را ریشه در اعتقادات و باورهای دینی مسلمانان عنوان کرد.

مغیثی اظهار داشت: دشمنان اسلام از بیداری اسلامی مسلمانان در کشورهای مختلف هراس دارند و قصد دارند به هر نحو ممکن با تمام امکانات و تجهیزات از گسترش و نفوذ اسلام در بین ملتهای مختلف جلو گیری کنند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و در رأس آنها آمریکا این روزها جنگ مذهبی و قبیله ای را در کشورهای مسلمان نشین گسترش و دنبال می کنند تا از وحدت و یکپارچگی مسلمانان بر علیه کفر و استکبار جلوگیری کنند.

امام جمعه نهاوند کشتار مردم بیگناه و مسلمان عراق، سوریه، بحرین و میانمار را نشان مظلومیت مسلمانان و خوی وحشی دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: آمریکا اسلام و مسلمانان را مانع رسیدن به اهداف شیطانی و زورگویانه خود علیه کشورهای دیگر می داند به همین خاطر هر کجا نام اسلام و مسلمان در آن برده شود جنگ و خونریزی و آدم کشی را در آن منطقه برپا می کند.

عباسعلی مغیثی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه نهاوند تحقق شعار سال مقام معظم رهبری را منوط به فراهم شدن الزاماتی دانست و گفت: حضور و مشارکت حداکثری مردم و سلامت انتخابات، امنیت مردم برای حضور در پای صندوق های رای و نتایج انتخابات شعار حماسه سیاسی را تحقق می بخشد.

مغیثی گفت: در بخش اقتصادی اولویت بندی نیازها در امر تولید، دور اندیشی در برنامه های اقتصادی، ارتقا کیفیت تولیدات داخلی و پرهیز از تجمل گرایی و مصرف گرایی می تواند در تحقق شعار سال موثر باشند.

دیدگاه شما