تازه های سایت

کد مطلب: 22766
28. دى 1393 - 21:20
مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: بیش از 7 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان نهاوند به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.
تجهیز 7 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان نهاوند به سیستم آبیاری تحت فشار

 احد ظفری در حاشیه همایش مالکان چاه های عمیق در شهرستان نهاوند در گفت و گو با سایت گرو، گفت: متاسفانه در شهرستان نهاوند بعنوان قطب کشاورزی استان همدان بیشتر اراضی به صورت غرقابی آبیاری می‌شوند که این نوع آبیاری موجب هدررفتن منابع آب‌های زیرزمینی می شود.

وی افزود: در همین راستا و با تلاش مسئولان، همکاری بانک کشاورزی و کشاورزان تاکنون بیش از 7 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی که شرایط تبدیل و تجهیز به آبیاری تحت فشار را دارند به این سیستم مجهز شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند دارای ۷۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۳۶ هزار هکتار آن دیم و ۴۰ هزار هکتار آن آبی است و بیش از هفت هزار هکتار از این اراضی مجهز به آبیاری قطره ای و تحت فشار شده اند.

وی افزود: به ازای تجهیز هر هکتار اراضی به آبیاری تحت فشار 85 درصد هزینه‌های آن به کشاورزان، بلاعوض پرداخت می‌شود که باید از این فرصت خوب نهایت استفاده را برد.

ظفری عنوان کرد: امسال نیز طبق برنامه از قبل طراحی شده باید یک‌هزار و ۹۰۰ هکتار ازاراضی این شهرستان به آبیاری بارانی و تحت فشار تجهیز شود که نیازمند همکاری کشاورزان در این زمینه است.

وی در پایان بالا بردن راندمان آبیاری، جلوگیری از مصرف آب، پایین آوردن هزینه کارگری و کشت یکپارچه را از مزایای آبیاری تحت فشار برشمرد.

انتهای پیام/س

دیدگاه شما