تازه های سایت

کد مطلب: 9355
2. ارديبهشت 1392 - 12:36
پایگاه خبری گرو، اخبار ورزشی: دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا، تقابل دو تیم از بهترین‌های حال حاضر فوتبال اروپا و جهان است؛ بایرن مونیخ و بارسلونا.

 

 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، بایرن‌مونیخ سه‌شنبه در ورزشگاه "آلیانتس آرنا" میزبان بارسلونا خواهد بود. بایرن این روزها اگر بهترین تیم حال حاضر جهان نباشد اما یکی از برترین‎هاست. این تیم در آخرین دیدار خود با نتیجه 6 بر یک مقابل هانوفر به برتری دست یافته است. قهرمان زودهنگام آلمان، رکورد بیشترین امتیاز طی یک فصل بوندس لیگا را هم از آن خود کرده است.

طبق اعلام یوفا، بایرن و بارسا برترین تیم‌های پنج سال گذشته اروپا هستند اما بی‌‌تردید این بایرن بهترین تیم در یک دهه گذشته در قیاس با خودش است. دو بار حضور در دیدار پایانی و کوتاه ماندن دست این تیم از کسب عنوان قهرمانی، نشان از این دارد که باواریایی‌ها پتانسیل یک تیم قهرمان را دارند. از سویی بارسا در پنج سال گذشته دو بار جام قهرمانی را بالای سر برده است.

در حال حاضر تیم فوتبال بارسلونا از حیث مالکیت توپ در جهان در جایگاه نخست قرار دارد و بایرن دوم است. بارسا در 300 بازی میانگین 68 درصد مالکیت را به خود اختصاص داده و بایرن با 57 درصد دوم است.

نکته مهم این بازی به حضور "لیونل مسی" باز می‌گردد. مهاجم آرژانتینی بارسا از 99 گل لیگی بارسا در این فصل از رقابتهای لالیگا 43 گل به ثمر رسانده است. "کارلس پویول" و "خاویر ماسکرانو" مصدوم هستند و "آدریانو کوریا" هم محروم است.  بایرن هم در این بازی "باستین شواین اشتایگر" را به خدمت خواهد داشت. البته "ماریو واندزوکیچ" محروم است و "تونی کروس" مصدوم.

این دیدار می‌تواند برای بایرن جنبه انتقامی هم داشته باشد. بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی فصل 09-2008  مجموع دو دیدار رفت و برگشتموفق به شکست 5 بر یک بایرن مونیخ شده است.

دیدگاه شما