تازه های سایت

کد مطلب: 8780
17. فروردين 1392 - 4:04
اخبار ورزشی ، پایگاه خبری گرو : دومین فینالیست جام حذفی باشگاه‌های کشور روز شنبه با رویارویی دو تیم داماش گیلان و پرسپولیس در ورزشگاه عضدی معرفی می‌شود، دیداری که هر دو تیم با هدف مشترک کسب سهمیه آسیا از این رقابتها و جبران ناکامی‌های لیگ در این جام به میدان می‌روند.

به گزارش، مرحله نیمه نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور فردا شنبه با برگزاری دیدار تیم‌های داماش گیلان و پرسپولیس به پایان می‌رسد تا دومین فینالیست جام بیست و ششم و حریف سپاهان در دیدار نهایی این مسابقات مشخص شود.

داماشی‌ها که به حکم قرعه میزبان مسابقه لقب گرفتند، امیدوار هستند با پیروزی برابر پرسپولیس، صعود به فینال جام حذفی و در نهایت موفقیت در این جام ناکامی در لیگ را جبران کنند. آنها که پس از درگیری‌های مدیریتی و برکناری حمید درخشان، با هدایت افشین ناظمی سرمربی موقت این تیم، تا حدودی به آرامش رسیده‌اند، قصد دارند از امتیاز میزبانی خود استفاده کرده و همانند دیدار رفت لیگ، در خانه پرسپولیس را شکست دهند و بعد از 5 سال، دوباره به فینال جام حذفی صعود کنند.

اما پرسپولیس هم برای جبران ناکامی‌های متوالی‌اش در لیگ، جام حذفی و آسیا در سال 90، در اندیشه هدیه کردن جام قهرمانی این رقابتها به هواداران متعصب خود است. سرخپوشان که برخلاف لیگ، در جام حذفی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و در 3 بازی 11 گل به ثمر رسانده و تنها یک گل دریافت کرده‌اند، با هدف تداوم این موفقیت‌ها و صعود به فینال جام، خود را برای این بازی آماده کرده‌اند.

پیروزی برابر پیکان، آمادگی علی کریمی و بازگشت نفراتی همچون رضا حقیقی، غلامرضا رضایی، حسین ماهینی و مهرداد پولادی به ترکیب اصلی این تیم، قدرت روحی و فنی پرسپولیس را برای این بازی افزایش می‌دهد تا آنها بتوانند در این بازی پیروز شده و با صعود به دیدار نهایی، به عملی شدن یکی از شعارهای مدیران خود برای قهرمانی در یک فصل نزدیک‌تر شوند.

البته حضور امیر عابدینی که به عنوان مدیری پرسپولیس در فوتبال ایران شناخته می‌شود، در راس مدیریت باشگاه داماش و حضور برخی از بازیکنان پیشین پرسپولیس از جمله حسن رودباریان و ابوالفضل حاجی‌زاده در ترکیب نماینده شهر رشت، این بازی را به جدال پرسپولیسی‌ها تبدیل کرده‌ است.

ذکر این نکته هم جالب توجه است که در صورت پیروزی تیم داماش در این بازی، در فینال جام حذفی شاهد رویارویی دو تیم غیر تهرانی که تیم‌های شهرستانی هستند، خواهیم بود اما پیروزی پرسپولیس، دیدار نهایی جام را به جدال شاهینی‌های قدیم تبدیل خواهد کرد.

نحوه صعود
پرسپولیس جام حذفی را درحالی آغاز کرد که با کنار گذاشته شدن مانوئل ژوزه از سرمربیگری این تیم، یحیی گل‌محمدی را به عنوان سرمربی جدید بالای سر خود می‌دید. آنها این رقابتها را با پیروزی رویایی 6 بر صفر برابر ملوان آغاز کردند و سپس درحالی نفت را با نتیجه 4 بر یک شکست دادند که گل اول را از حریف خود دریافت کرده‌ بودند. آنها در مرحله یک‌چهارم نهایی در اصفهان میهمان ذوب‌آهن بودند که نبرد دو تیم در 90 دقیقه قانونی مسابقه برنده‌ای نداشت اما با گل دقیقه 108 محمد نوری موفق شدند ذوب‌آهن را شکست داده به مرحله نیمه‌نهایی صعود کنند.

داماشی‌ها جام حذفی را با پیروزی 3 بر یک برابر تیم دسته اولی پارسه ایرانیان در تهران آغاز کردند و در مرحله بعدی دست به کار بزرگی زده و تراکتورسازی تبریز یکی از مدعیان قهرمانی در این جام را حذف کردند. در آن بازی دو تیم در وقت‌های قانونی و اضافه به تساوی یک بر یک رضایت دادند اما در ضربات پنالتی تیم میزبان موفق‌تر عمل کرد و با برتری 5 بر 4 در این ضربات و در مجموع پیروزی 6 بر 5 مقابل این تیم تبریزی به مرجله بعدی صعود کردند. شاگردان آن زمان حمید درخشان، در مرحله یک‌چهارم نهایی و در پایان وقت‌های قانونی و اضافه برابر فجرسپاسی در شیراز به تساوی بدون گل رضایت دادند اما با پیروزی 4 بر 3 در ضربات پنالتی، جواز حضو در مرحله نیمه نهایی را بدست آوردند.

برنامه دیدار فوتبال داماش گیلان با پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
شنبه - 17/01/92
* داماش گیلان - پرسپولیس، ساعت 17، ورزشگاه عضدی رشت
داور:
سعید مظفری‌زاده، کمک‌ها: رضا سخندان و بابک داوری، داور چهارم: سیدمهدی سیدعلی، ناظر: ایرج نظری

- اسامی قهرمانان ادوار گذشته جام حذفی هم به شرح زیر است:
فصل 1355: ملوان بندرانزلی 4 - تراکتورسازی تبریز یک
فصل 1356: استقلال تهران 2 - هما تهران صفر
فصل 1365: خیبر خرم آباد صفر - ملوان بندرانزلی 2
فصل 1366: پرسپولیس تهران یک - ملوان بندرانزلی صفر
فصل 1367: شاهین اهواز 5 - ملوان بندرانزلی 3
فصل 1369: ملوان بندرانزلی صفر - استقلال تهران صفر (ملوان در ضربات پنالتی به پیروزی 6 بر5 رسید)
فصل 1370: پرسپولیس تهران 2 - ملوان بندرانزلی یک
فصل 1372: سایپا تهران یک - جنوب اهواز یک (سایپا به علت گل زده در خانه حریف به پیروزی رسید)
فصل 1373: تراکتورسازی تبریز یک - بهمن تهران 2
فصل 1374: استقلال تهران 5 - برق شیراز یک
فصل 75 - 1374: برق شیراز یک - بهمن تهران یک (در ضربات پنالتی برق شیراز به پیروزی 3 برصفر رسید)
فصل 78 - 1377: پرسپولیس تهران 2 - استقلال تهران یک
فصل 79 - 1378: بهمن تهران یک - استقلال تهران 3
فصل 80 - 1379: فجر شهید سپاسی شیراز 3 - ذوب آهن اصفهان یک
فصل 81 - 1380: استقلال تهران 4 - فجر شهید سپاسی شیراز 3
فصل 82 - 1381: ذوب آهن اصفهان 4 - فجر شهید سپاسی شیراز 4 (در ضربات پنالتی ذوب آهن به پیروزی 4 بر3 رسید)
فصل 83 - 1382: استقلال تهران 2 - سپاهان اصفهان 5
فصل 84 - 1383: صبا تهران 2 - ابومسلم مشهد 2 (در ضربات پنالتی صباباتری به پیروزی 4 بر 2 رسید)
فصل 85 - 1384: سپاهان اصفهان 2 - پرسپولیس تهران 2 (در ضربات پنالتی سپاهان به پیروزی 4 بر 2 رسید)
فصل 86 - 1385: صباباتری تهران صفر - سپاهان اصفهان 4
فصل 87 - 1386: استقلال تهران 3 - پگاه گیلان یک
فصل 88 - 1387: ذوب‌آهن اصفهان 5 - راه آهن شهرری 2
فصل 89 - 1388: پرسپولیس تهران 4 - فولادگستر تبریز یک
فصل 90 - 1389: پرسپولیس تهران 4 - ملوان بندرانزلی 3
فصل 91 - 1390: استقلال تهران صفر (4) - شاهین بوشهر صفر (یک)

دیدگاه شما