تازه های سایت

کد مطلب: 21004
1. شهريور 1393 - 12:39
رئیس جمهور با بیان اینکه امام(ره) راه تعامل میان جمهوریت و اسلامیت را به ما آموخت، افزود: امام خمینی(ره) به ما آموخت که نظام ما مردم‌سالاری دینی است، یعنی میزان، رأی ملت است و اساس را اجرای فرمان خدا و قانون اساسی دانست، بنابراین ما هم باید جمهوریت و هم اسلامیت را پاس بداریم.

به گزارش پایگاه خبری گرو به نقل از مهر، حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم تجدید میثاق هیات دولت با آرمان‌های امام(ره) گفت: امام خودباوری، قانون گرایی و اخلاق را به ما آموخت. سیره، راه، نهضت و دولت داری امام برای همه ما درس بود.

وی افزود: دولت در زمینه مسائل اقتصادی اولویتش خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی است که امیدواریم خروج از رکود را امسال به خوبی تجربه کنیم.

روحانی ادامه داد: رشد اقتصادی ما در سال 93 پس از دو سال مثبت خواهد بود و دولت همچنان برای کاهش تورم به کار خود ادامه می دهد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تا پایان سال تورمی کمتر از 20 درصد را تجربه خواهیم کرد، گفت: در زمینه سیاست خارجی نیز راهمان را همچنان ادامه می دهیم و بر اساس منطق و چارچوب هایمان با دنیا مذاکره خواهیم کرد و امیدواریم در این زمینه موفقیتی بدست آوریم که به نفع ایران و جهان باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت در صدد توسعه اخلاق مداری است، گفت دولت و رئیس جمهور همواره منتقدین احترام خواهند گذاشت، اما هرگز در برابر تخریب گران دولت و نظام ساکت نخواهد ماند و امیدواریم با هدایت رهبری و حمایت مردم بتوانیم به آنچه که مورد خواست مردم است، دست یابیم.

روحانی همچنین مبارزه با فساد را یکی از اهداف دولت نام برد و گفت: دولت در مبارزه با فساد از جمله فساد در دانشگاه و فساد مدارک علمی و یا فسادی که در زمینه بورسیه ها بوده است جدی خواهد بود و با تغییر یک نفر دولت مسیرش عوض نخواهد شد و راه خود را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور با اشاره به همزمانی آغاز هفته دولت با آغاز دومین سال دولت یازدهم گفت: این رسم نمادین که آغاز هفته دولت با زیارت مرقد امام خمینی(ره) و شهدای این قطعه از زمینی که زمین مقدس است، شروع می شود، معنایش این است که ما هر سال شروع کارمان را باید با بیعت مجدد با آرمان های امام راحل آغاز کنیم.

وی افزود: امام(ره) شخصیتی بود که دولت مدرن اسلامی را تاسیس کرد، گرچه دولت مدرن در تاریخ ایران از زمان امیرکبیر شکل‌دهی‌اش آغاز شد و در دوران انقلاب مشروطه شکل دولت مدرن پیدا کرد، اما بعد از آن به دلیل حکومت هایی که تحت سلطه قدرت های غربی قرار گرفته بودند، از محتوا تهی شد.

روحانی تصریح کرد: امام(ره) فقیه بزرگی بود که در تاریخ ایران و شیعه برای اولین‌بار در چارچوب فقه حکومت اسلامی توانست دولت مدرن اسلامی را در چارچوب مقررات اسلامی بوجود آورد

رئیس جمهور، امام(ره) را پدر دولت مدرن اسلامی نامید و بیان کرد: نکاتی از قبیل تفکیک قوا و مقرراتی همچون مالیات، بانکداری، ارتش حرفه ای، تامین اجتماعی، آموزش و بهداشت عمومی چیزهایی نبود که در فقه ما باشد، اما امام(ره) همه این موارد را در چارچوب مقررات دینی و شرعی امضاء کرد.

وی گفت: امام(ره) نه تنها دولت اسلامی تشکیل داد، بلکه به دولت قدرت برای اجرا و توان لازم برای مقابله با استکبار جهانی را داد.

روحانی، امام(ره) را آموزگار آزادی و راهبر مسیر استقلال نامید و گفت: امام(ره) به ما یاد داد که از خرافه بپرهیزیم و از اباحه‌گری و غرب‌گرایی فاصله بگیریم.

وی با بیان اینکه امام(ره) راه وسط را در دین اسلام به ما آموخت، خاطر نشان کرد: امروز باید راه وسط را ما به خوبی نگه داریم و در برابر افراط‌ها و تفریط‌ها با لهجه‌ای بسیار صریح سخن بگوییم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام(ره) راه تعامل میان جمهوریت و اسلامیت را به ما آموخت، افزود: امام خمینی(ره) به ما آموخت که نظام ما مردم‌سالاری دینی است، یعنی میزان، رأی ملت است و اساس را اجرای فرمان خدا و قانون اساسی دانست، بنابراین ما هم باید جمهوریت و هم اسلامیت را پاس بداریم.

روحانی با اشاره به اینکه امام(ره) جرأت ایستادگی در برابر مستکبرین جهان و حمایت از مظلومین را به ما آموخت، ادامه داد: ما باید راه امام خمینی(ره) را ادامه دهیم و از قدرت های بزرگ هراسی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شجاعت و شهامت را به ما آموخت، بیان کرد: شجاعت برای جنگ و ایستادگی در برابر آنهایی که به کشور ما و عزت ما تجاوز کردند و هم شجاعت صلح و آشتی را امام(ره) به ما آموخت.

رئیس جمهور افزود: آنجا که ضروری است، صلح را اجرا کند، تردیدی به خود راه نداد، همانطور هم آنجا که جنگ را لازم دید، با شجاعت جنگید و هراسی به خود راه نداد، ما هم کار حسینی و هم کار حسنی را از امام(ره) آموختیم.

روحانی تصریح کرد: امروز بار دیگر همه اعضای دولت و کارگزاران بخش اجرایی با امام خمینی(ره) بیعت می کنیم که راه و مسیر او را همانند همراهانش شهید باهنر، رجایی و بهشتی ادامه خواهیم داد و از راه امام(ره) و اجرای دستورات و فرامین آن غفلت نخواهیم ورزید.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم آغاز هفته دولت که همزمان با دومین سال دولت شده است، خدمت بی‌منتی برای مردم داشته باشیم.

رئیس جمهور در پایان صحبت‌های خود از خانواده امام راحل که همواره حامی نظام، مردم و دولت یازدهم بودند، قدردانی کرد.

دیدگاه شما