تازه های سایت

کد مطلب: 8708
14. فروردين 1392 - 6:25
اخبار پزشکی وسلامت ، پایگاه خبری گرو: یک متخصص زنان و زایمان، دو سالگی را بهترین زمان از شیر گرفتن نوزاد دانست و گفت: مادران می‌توانند برای قطع شیردهی ابتدا با زیاد کردن فاصله شیردهی و خوراندن غذا به کودک، او را از شیر خوردن بازدارند؛ البته توصیه می‌شود در ابتدای شیرگیری، شیرهای شبانه کودک قطع نشود تا کودک در دچار بحران روحی – عاطفی نشود.

 

به گزارش گرو  به نقل از ایسنا، دکتر منیژه اکبرزاده، دو سالگی را مناسب‌ترین زمان قطع شیردهی به نوزاد دانست و افزود: در واقع دو سالگی زمانی است که کودک در این مدت به غذای خانواده عادت کرده و وزن‌گیری مناسبی دارد. تدوام شیردهی پس از این مدت معمولا مانع تغذیه مناسب کودک شده و او را از خوردن غذا متناسب با روند رشد و تکاملش باز می‌دارد.

وی روش تدریجی را بهترین روش از شیر گرفتن کودک دانست و تصریح کرد: کودک در دو سالگی باید بتواند علاوه بر وعده‌های اصلی، حداقل یک یا دو میان وعده غذایی نیز داشته باشد. در این شیرایط مادر باید سعی کند بدون اعمال فشارها و ضربه‌های روحی و روانی برای کودک بصورت تدریجی علاقه به شیر خوردن را از کودک خود بگیرد و این اقدام نباید با تنش و پرخاشگری صورت گیرد.

اکبرزاده افزود: مادران می‌توانند برای قطع شیردهی ابتدا با زیاد کردن فاصله شیردهی و خوراندن غذا به کودک او را از شیر خوردن باز دارند.

این متخصص زنان و زایمان در خصوص شیردهی در دوران بارداری نیز گفت: مادرانی که باردار شده‌اند و لازم است کودک خود را از شیر بگیرند تا پنج ماهگی بارداری فرصت دارند تا شیردهی را بصورت تدریجی قطع کنند.

وی در پایان به مادران توصیه کرد که از داروهای قطع شیر استفاده نکنند و گفت: مصرف این داروها در برخی موارد در مادران شیرده با سکته همراه خواهد بود.

دیدگاه شما