تازه های سایت

کد مطلب: 8156
19. اسفند 1391 - 16:31
اخبار اجتماعی ،‌ پایگاه خبری گرو : در آخرین روزهای باقیمانده از سال 91، خبرهای خوشی برای قشر کارگران و کارمند به گوش می رسد. از سبد کالایی دولت گرفته تا توزیع کالاهای اساسی با قیمت ارزان در بازار.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مدیرکل تامین،‌ توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت از ارایه سبد کالایی به کارمندان و کارگران خبر داده و گفته است: برای این سبد 4 کیلوگرم گوشت قرمز و 5 کیلوگرم مرغ و همچنین 4 نوع برنج در نظر گرفته شده است.

علی‌اکبر پورکاوه گفته است: بر اساس تمهیدات صورت گرفته برای تامین مایحتاج مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال به خصوص کارمندان و کارگران دولت که از درآمد نسبتا ثابتی برخوردار هستند، چهار نوع برنج وارداتی تایلندی، هندی، آرژانتینی و آپاچی از روز شنبه در شبکه توزیع منتخب و به ویژه تعاونی‌های توزیع خواهد شد.

او ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار بر این است که کالاهای مورد نیاز کارمندان و کارگران از طریق تعاونی‌های کارکنان دولت (اسکاد)، اتحادیه سراسری تعاونی فرهنگیان و اتحادیه تعاونی کارگران صورت گیرد.

به گفته پورکاوه، برای هر کارگر یا کارمند، سبد کالایی شامل 4 کیلوگرم گوشت قرمز منجمد با نرخ 10500 تومان، 5 کیلوگرم مرغ با نرخ 4400 تومان در نظر گرفته شده است. بر این اساس، کارمندان و کارگران مشمول این طرح می‌توانند از طریق تعاونی‌های مرتبط با خود، این کالاها را دریافت کنند.

پیش از این معاون اول رئیس جمهور گفته بود: با افزایش قیمتها در ماه های گذشته قدرت خرید حقوق بگیران نصف شده و اصناف کشور باید برای رضایت خدا سود خود را کم کنند و شرایطی را فراهم آورند که اصناف در میان مردم به انصاف معروف شوند.

برنج و میوه ارزان به بازار می آید

پور كاوه همچنین خبر داده که از فردا شنبه 19 اسفند اتحاديه‌ها و تعاوني هاي مصرف، توزيع گسترده گوشت، مرغ ، برنج و ميوه در 31 استان كشور را آغاز می کنند. همچنین تصميم ويژه ديگري هم در ستاد تنظيم بازار گرفته شد كه در هفته بعد بطور گسترده انواع برنج وارداتي در نمايشگاه ها، شبكه هاي صنفي منتخب استاني و ساير شبكه هايي كه سازمان صنعت، معدن وتجارت تدارك ببينند ، عرضه شود.

در حال حاضر برنامه ریزی شده تا برنج آرژانتيني برمبناي كيلويي 2 هزار تومان به اندازه تقاضاي كشور در 31 استان كشور توزيع شود، همچنين برنج آپاچي برمبناي هر كيلو 2 هزارو 50 تومان، برنج تايلندي هر كيلو يكهزار و 330 تومان در سراسرعرضه خواهد شد. البته اين قيمتها تحويلي بوده و براي فروش آنها از 4  تا 10 درصد بستگي به هزينه ها در هر استان به دست مصرف كننده مي رسد.

در مورد ميوه و مركبات هم این طور که مدیرکل تامین، توزیع و تنظیم بازار گفته، بيش از 100 هزارتن سيب و پرتقال تدارك ديده شده و تا امروز بيش از 60 درصد اين مركبات به استانها حمل شده و در مركز استان‌ها و شهرستان‌ها ذخيره سازي مي شود و برنامه توزيع آن حسب شرايط هر استان است.

منبع : مهر

دیدگاه شما