تازه های سایت

کد مطلب: 8141
19. اسفند 1391 - 14:08
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو : سرپرست اداره تبليغات اسلامي شهرستان نهاوند،در گفتگويي برنامه هاي فرهنگي و مذهبي اين اداره در ايام تعطيلات نوروزي را تشريح کرد

به گزارش پایگاه خبری گرو ،حجت الاسلام حسين گروسي در نشستی با کارکنان اين مجموعه در سخناني بزرگداشت عيد نوروز را از مصاديق ارج نهادن به سنت هاي اسلامي و ايراني عنوان نمود و با تأکيد بر برگزاري جشن ملي نوروز با انجام فعاليتهاي فرهنگي و ارتباط نوروز با نگاره هاي ديني و مذهبي افزود: اعتلاي هويت ايراني- اسلامي ما در گرو توجه به اعياد و جشنهايي نظير نوروز است.

وي افزود:همچنين اين ايام  فرصت مغتنمي است تا شهرستان نهاوند و مناطق سیاحتی و تفریحی منطقه که مجموعه اي از اماکن مذهبي و نمادهاي منحصر بفرد را درخود جاي داده به عنوان يکي از قطبهاي بي نظير گردشگري در سطح استان مطرح شود، و بهتر به عموم همه میهمانان خصوصاً مسافرين نوروزي شناسانده شود.

سرپرست اداره تبليغات اسلامي نهاوند در ادامه افزود: اين اداره هماهنگي لازم با هيئت امناي مساجد شهري و روستائي بويژه مساجدي که در مسير جاده هاي مواصلاتي قرار دارند، به منظور باز بودن مساجد جهت اقامه نماز مسافرين انجام داده است.

وي همچنين، برگزاري مراسم فرهنگي، سفره هاي هفت سين در مساجد و مزار شهدا و امامزادگان و ساير اماکن مذهبي- قرائت دعاي تحويل سال نو در اولين نماز جماعت و بيان احاديث مرتبط با نوروز توسط روحانيون در کليه مساجد شهرستان و نصب بنر با موضوع ‌تبريک عيد نوروز با استفاده از احاديث اسلامي را از ديگر برنامه هاي اين اداره به مناسبت عيد نوروز عنوان کرد.

وی گفت : با توجه به حضور مردم بومي و غيربومي در روستاهاي تابعه در ايام تعطيلات نوروزي، تمعهیداتی انديشيده شده كه روحانيون مستقر در محل‌هاي تبليغي حضور داشته باشند.وي ادامه داد: از روحانيون مستقر خواسته شده كه ضمن انجام وظايف روزمره خود، از قبيل برپايي نماز جماعت، پاسخگويي به شبهات و سئوالات اعتقادي و شرعي و ... مشاركت بيشتري در برنامه‌هاي فرهنگي روستا داشته باشند تا افرادي كه در اين ايام در روستاها حضور پيدا مي‌كنند از اين برنامه‌ها بهره مند شوند.

حجت‌الاسلام گروسي تاكيد كرد: با توجه به همزماني سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با تعطيلات نوروزي از روحانيون مستقر خواسته شده كه برنامه‌هاي ويژه‌اي براي گراميداشت اين مناسبت برگزار كنند.

دیدگاه شما