تازه های سایت

کد مطلب: 8132
18. اسفند 1391 - 19:47

اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو : با حضور مدیر حوزه علمیه غرب کشور همایش جذب نیروهای مستعد جهت تحصیل در حوزه علمیه نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه غرب کشور در این مراسم با تاکید بر جذب نیروهای فعال و با تقوا در حوزه های علمیه سراسر کشور گفت : روحانیت شیعه در طول تاریخ  برای اسلام قدم برداشته و بعد از 2500 سال حکومت طاغوت را نابود کرده و حکومت الهی را پیاده کرده اند.که این نشانه تاثیر گذاری روحانیت بر جامعه است .

وی گفت :  داوطلبان حضور در حوزه های علمیه باید به این نکته توجه کنند که از بین همین طلاب است که امثال ایت الله مدنی و شیخ فضل الله نوری وعلمای ربانی پرورش یافته اند پس باید با تمام وجود به درس خواندن در حوزه اهتمام بورزند چون در آینده از بین شماست که قضات و ائمه جمعه و اساتید دانشگاه و روحانیون برجسته  انتخاب می شوند.

وی افزود با توجه  به اشکلات و شبهه هایی که فرقه بهاییت شب و روز در ذهن جوانان ما تداعی میکند این وظیفه حوزه های علمیه است که طلابی پرورش دهند که بتوانند به این شبهات جواب دهند.

مدیر حوزه علمیه غرب کشور گفت: ما در سطح استان 1200 نفر طلبه داریم که امسال 300 نفر جذب خواهیم کرد که در 12 مدرسه به تحصیل علوم حوزوی خواهند پرداخت .

لازم به یادآوری است که ثبت نام برای حضور در حوزه های علمیه سراسر کشور از اول اسفند ماه شروع شده و تا پایان فروردین سال 1392 ادامه دارد.

دیدگاه شما