تازه های سایت

کد مطلب: 19999
17. تير 1393 - 11:48
خبرگزاری فارس: پیشرفت 8 درصدی سد گرین پس از 4 سال
 

به گزارش پایگاه خبری گرو ، مدیرعامل شرکت ‌آب منطقه‌ای استان همدان از پیشرفت هشت درصدی سد گرین نهاوند خبر داد و گفت: سد گرین نهاوند برای اتمام به 135 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مرتضی عزالدین با اشاره به کمبود اعتبار برای ادامه روند پروژه سد گرین اظهار کرد: در حال حاضر برای سد گرین نهاوند 15 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده است اما پس از گذشت چهار سال تنها هشت درصد پیشرفت دارد.

وی مشکل اصلی این پروژه را کمبود اعتبار دانست و گفت: این پروژه برای اتمام به 135 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما به علت پیشرفت فیزیکی کم در اولویت اعتباری امسال وزارت نیرو قرار ندارد.

عزالدین با اشاره به اینکه مهمترین مشکل پروژه سد گرین تونل انحراف است، اظهار کرد: تونل انحراف به علت جنس ضعیف خاک به سختی حفاری می‌شود و همین امر سبب شده تا کار با کندی پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته این پروژه با کمبود اعتبار شدیدی روبه‌رو بود که تا مرز تعطیلی نیز پیش رفت اما با پیگیری‌های لازم پیمانکار با قدرت در حال ادامه کار خود بوده و این در حالی است که پیمانکار پروژه بیش از هفت میلیارد تومان طلب دارد.

مدیرعامل شرکت ‌آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه امسال برای این پروژه تنها 840 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: سال گذشته برای این پروژه هشت میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که تنها یک میلیارد و 850 میلیون تومان از این اعتبار تخصیص پیدا کرد.

وی عنوان کرد: با توجه به اولویت‌بندی پروژه‌ها توسط وزارت نیرو سد گرین نهاوند در اولویت تخصیص اعتبار وزارتخانه قرار ندارد و به دنبال این هستیم تا این پروژه را از طریق بخش خصوصی اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه سد گرین نهاوند می‌تواند 120 میلیون مترمکعب آب را تنظیم کند، عنوان کرد: این سد از نوع سنگریزه‌ای رسی بوده و آب مورد نیاز شرب، صنعت، کشاورزی و محیط زیست را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه این سد آب مورد نیاز هفت هزار هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست را شامل می‌شود، افزود: هم‌اکنون با سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حال مذاکره هستیم تا از طریق روش BOT بتوانیم این پروژه سنگین را اجرایی کنیم.

دیدگاه شما