تازه های سایت

کد مطلب: 8129
17. اسفند 1391 - 15:00
اخبار اجتماعی ، پایگاه خبری گرو ، مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: بالغ بر 49 هزار نفر از داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان در سال تحصیلی جاری گزینش شدند.

به گزارش پایگاه خبری گرو ،ˈژیلا فیروزیˈ افزود: در نخستین مرحله از بررسی صلاحیت های مزبور طی 10 روز هسته های گزینش آموزش و پرورش با استفاده از امکانات موجود و بکارگیری بیش از هزار نفر محقق و مصاحبه گر جدید، مراحل مختلف گزینش داوطلبان مذکور را انجام داده و در نهایت 49 هزار نفر را پذیرش کرده اند.
وی با اشاره به تهیه و تدوین سند تحول گزینش آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: این سند به عنوان نخستین سند پایین دستی تحول بنیادین آموزش و پرورش با تکیه بر مفاد قانون گزینش کشور و آیین نامه اجرایی آن و سایر اصول و ضوابط حاکم بر گزینش تهیه و تدوین شده است.

فیروزی با بیان اینکه این سند همزمان با سالگرد صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره)مبنی بر تشکیل گزینش توسط وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد، گفت: تاکید این سند بر اجرایی شدن بندهای مرتبط به منابع انسانی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش بر تهیه 14 برنامه ناظر بر کیفیت بخشی امور تخصصی گزینش اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری نیز این دبیرخانه براساس نتایج حاصله از برنامه های سال 90 نسبت به تهیه و تدوین 14 برنامه عملکردی سال جاری اقدام و پس از شاخص بندی و زمان بندی فعالیت های برنامه ای مذکور، آنرا به هسته های گزینش تابعه ابلاغ کرده است.

فیروزی ادامه داد: این رویکرد در سال های اخیر در گزینش آموزش و پرورش رویکردی جدید بوده و نتایج اولیه آن نشان می دهد در نوع خود سبب افزایش کیفیت و سرعت در فرآیند گزینش و ساماندهی امور گزینش شده است.

به گفته وی، در طول سال نظارت مستمر بر اجرای دقیق برنامه ها توسط دبیرخانه هیات مرکزی گزینش صورت گرفته است.

دیدگاه شما