تازه های سایت

کد مطلب: 7538
25. بهمن 1391 - 8:43
اخبار نهاوند ، پایگاه خبری گرو :مدیر جهاد کشاورزی نهاوند گفت: سالانه 83 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در نهاوند تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو ؛ احد ظفری مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار گرو در نهاوند گفت: شهرستان نهاوند به علت داشتن آب فراوان و سایت‌های پرورش ماهی قزل آلا 20درصد از بچه ماهی کشور را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین53 مزرعه و سایت کار تولید و تکثیر بچه ماهی و ماهی قزل آلا را در شهرستان به عهده دارند که سالانه 83 میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا را تولید وبه تمامی نقاط کشور صادر می‌کنند.

ظفری افزود: به جز این، سه واحدکار تولید و پرورش انواع ماهی‌های آکواریومی و تزینی را در نهاوند انجام می‌دهند و سالانه 1850تن ماهی قزل آلای مرغوب در شهرستان نهاوند تولید می‌شود که به علت آب پاکیزه و سرد و دائمی بودن رودخانه گاماسیاب مزارع پرورش ماهی در نهاوند رو به گسترش است که کیفیت ماهی پرورشی نهاوند در کشور جزو برترین‌ها است.

ظفری گفت: در شهرستان نهاوند ماهی‌های گرم آبی مانند کپور، آمور و آزاد نیز در حال تولید و پرورش هستند که در سال‌های گذشته به علت کارهای خوب تبلیغی و ترویجی سرانه مصرف ماهی مردم از نیم کیلو در 8سال پیش امسال به 4ونیم کیلو رسیده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد 375 نفر در عرصه شیلات به صورت دایمی مشغول به کار هستند و همین تلاش آن‍‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی باعث شد که شهرستان نهاوند به عنوان شهر خواهر خوانده شیلات غیرساحلی کشور با شمال کشور خوانده شود و روستای بابا رستم نهاوند نیز به علت مزرعه‌های متعدد تولید ماهی قزل آلا به روستای شیلاتی و ماهی کشور معرفی شده است.

دیدگاه شما