تازه های سایت

کد مطلب: 7276
14. بهمن 1391 - 7:48
پایگاه خبری گرو :یک فیزیوتراپیست گفت: پوشیدن کفش های تنگ، سفت ، پاشنه بلند و جلو باریک از دلایل به وجود آمدن قوزشست پا است و این بیماری در زنان بیش از مردان دیده می شود.

به گزارش پایگاه خبری گرو ،ˈافشین رهبری افزود : انحراف انگشت شست پا به طرف بیرون (به طرف انگشتان دیگر ) و برجسته شدن کناره داخلی آن موجب دردناک ، حساس و گاهی اوقات قرمز شدن پوست و متورم شدن شست پا می شود که این موارد از علایم بیماری قوزشست پا است.

وی ادامه داد: انحراف شست پدیده شایعی در انگشتان پا است و در 90 درصد موارد در زنان اتفاق می افتد بیماری ˈهالوکس والگوس ˈ که در فارسی به آن قوز شست پا می گویند با پوشیدن کفش های تنگ و سفت و فعالیت های مانند پیاده روی طولانی ، دویدن و ایستادن به مدت زیاد بدتر می شود.

رهبری خاطر نشان کرد: اصرار بر پوشیدن کفش های نامناسب و غیر استاندارد و همچنین انجام فعالیت ها علاوه بر درد در این ناحیه باعث گسترش درد به مفاصل مجاور ، پشت ساق پا و حتی زانو می شود.

وی یادآورشد که زمینه ژنتیکی وخانوادگی نیز در ابتلا به این بیماری نقش دارد زیرا در برخی از مناطق جهان که مردم از کفش استفاده نمی کنند این عارضه هم دیده شده است.

این فیزیوتراپیست در زمینه درمان این بیماری اظهار داشت : این عارضه اغلب بدون نیاز به جراحی تا حد قابل توجه ای درمان می شود . افراد می توانند با پوشیدن کفش راحت و نرم به خصوص کفشهایی که در قسمت جلو (پنجه )آن فضای کافی برای پا وجود داشته باشد و همچنین استفاده از پدهای بین انگشتی که انگشت شست و اولین استخوان کف پایی را در وضعیت مناسب قرار می دهد، این عارضه را برطرف کنند.

به گفته وی در برخی از موارد نیز می توان برای درمان قوز شست پا از جراحی استفاده کرد . بیش از 80 درصد کسانی که جراحی کرده اند از نتیجه آن رضایت دارند./ایرنا

دیدگاه شما