تازه های سایت

کد مطلب: 7023
7. بهمن 1391 - 7:22
پایگاه خبری گرو : استاد حوزه و دانشگاه بصیرت بالا و معنویت را دو عنصر مهم در خانواده ذکر کرد و گفت: اگر پایه‌ خانواده با معنویت آغشته شود هرگز دچار انحراف و آسیب نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، فروغ نیلچی‌زاده ظهر دیروز در همایش یک هزار نفری بانوان با موضوع «مهارت  اساسی خانواده» در آستان مقدس شاهزاده محمد شهرستان نهاوند اظهار داشت: خانواده اساسی‌ترین رکن هر جامعه است که نقش مهمی در شکل‌گیری ابعاد مختلف جامعه دارد.

وی جامعه را متشکل از چند خانواده دانست و ادامه داد: چنانچه پایه‌های دینی این اجزا به درستی در کنار هم قرار گیرند قطعاً جامعه‌ای رو به جلو و پیشرفته خواهیم داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دین اسلام برای همه ابعاد رفتاری، کرداری، گفتاری و ظاهری افراد مطالب و حرف‌های تازه و اثرگذار دارد، دین اسلام را کاملترین ادیان در جهان ذکر کرد و افزود: اگر چنانچه به درستی به این موارد عمل شود خیر دنیا و آخرت را در پی خواهد داشت.

وی بصیرت بالا و معنویت را دو عنصر مهم در خانواده ذکر کرد و گفت: اگر پایه‌ خانواده با معنویت آغشته شود هرگز دچار انحراف و آسیب نخواهد شد.

نیلچی‌زاده فراگیری مهارت‌های اساسی زندگی به ویژه در سطح خانواده را مهم خواند و ابراز داشت: باید آموزش مهارت‌ها اساسی زندگی توسط افراد کارشناس و کاردان به خانواده‌ها آموزش داده شود.

وی به تلاش دشمنان برای بی‌هویت کردن جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بیش از هزاران شبکه فارسی‌زبان در حال به انحراف کشانیدن نسل جوان هستند بنابراین وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در کشور در مقابل این همه هجمه و آشوب وظیفه‌ای خطیر و حساس است.

این استاد حوزه و دانشگاه نسل جوان هر کشور را با ارزش‌ترین سرمایه هر کشور خواند و افزود: اصولاً موفقیت هر جوان منوط به نوع تربیت او به ویژه در محیط خانواده است پس باید به این مهم توجه شود.

وی برپایی دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با محوریت خانواده را مهم خواند و ابراز داشت: آگاهی‌بخشی خانواده، بصیر‌ت‌افزایی، ترویج معنویت، نشاط‌‌آفرینی و امیدبخشی از جمله راه‌هایی است که دستاوردهای آن برخورداری از جامعه‌ای سالم است.

دیدگاه شما