تازه های سایت

کد مطلب: 6842
26. دى 1391 - 7:07
پایگاه خبری گرو : حاج آقا دهنوی استاد حوزه و دانشگاه بهره‌مندی از آیات و روایات و تمسک به آن را عامل تقویت و استحکام پایه‌های زندگی دانست.

به گزارش پایگاه خبری گرو ، حجت‌الاسلام حسین دهنوی عصر دیروز در همایش گفتمان دینی با موضوع سبک زندگی و ازدواج آسان در جمع تعداد زیادی از خواهران نهاوندی اظهار داشت: دین مبین اسلام به واسطه اینکه برای تمامی لحظات زندگی آدمی احکام و فرامین خاص دارد کاملترین و جامع‌ترین ادیان در جهان است زیرا برای سهولت در هر امری فرامین و احکام جداگانه‌ای دارد که اگر به درستی به آن‌ها عمل شود بخش زیادی از مشکلات روزمره زندگی حل می‌شود.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج راه‌های آسان زندگی و ارائه سبک زندگی به روش اسلامی اشاره کرد و افزود: باید از فرمایشات مقام معظم رهبری نهایت بهره را برد زیرا ایشان در ضرورت سبک زندگی آسان تأکیداتی را مطرح کردند بنابراین کارشناسان، نخبگان، علما و روحانیون باید مطالب کلیدی را از فرمایشات رهبری استخراج کرده و در اختیار عامه مردم قرار دهند.

استاد حوزه و دانشگاه به خطر بروز فرقه‌ها و شیوه‌های نوظهور در بین مردم به ویژه در ارتباط بین دختران و پسران اشاره کرد و گفت: دشمن به هر طریقی در حال ترویج بی‌بند و باری، بی‌دینی و بی‌هویتی در بین نسل جوان است، بنابراین توجه به رعایت اصول اخلاقی، اسلامی و معنوی در بین خانواده‌ها به ویژه نسل جوان ضرورتی انکارناپذیر است.

وی به اهمیت داشتن معنویت در بین خانواده‌ها به ویژه والدین و رعایت احکام اسلامی و اخلاقی در محیط خانه اشاره کرد و ابراز داشت: از آن جایی که ذهن نوجوانان آماده دریافت هر گونه حرکات، سکنات و روش‌های دیگر میان والدین است بنابراین مناسب‌ترین روش تربیت خانوادگی رعایت موازین شرعی و انجام واجبات و ترک محرمات در بین افراد جامعه است.

دهنوی به یکی از راه‌های جلوگیری از بروز پدیده طلاق در بین زوجین اشاره کرد و افزود: شناخت طرفین از هم، رعایت حریم‌ها، توان و قدرت نه گفتن در مواقع ضروری و گرفتار روابط خیابانی نشدن و همچنین جلوگیری از پنهان‌کاری‌های جوانان با والدین می‌تواند در کاهش طلاق و افزایش استحکام زندگی نقش مهم داشته باشد.

دیدگاه شما