تازه های سایت

کد مطلب: 6646
20. دى 1391 - 7:56
پایگاه خبری گرو :علی دهپهلوان گفت: کهن سال‌ترین درخت گردوی غرب کشور در نهاوند بیش از600سال قدمت دارد.

به گزارش پایگاه خبری گرو ،مدیراداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند ، گفت: سراب فارسبان در 30 کیلومتری نهاوند یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان همدان است که سالانه هزاران گردشگر با خانواده خود جهت استفاده از آب وهوای جنگلی و دیدن چشمه‌های خروشان آن به این منطقه در شهرستان نهاوند سفر می‌کنند.

وی افزود: کهن سال‌ترین درخت گردوی غرب کشور با بیش از 600سال قدمت در این سراب زیبا واقع شده است که چشم هر رهگذری را به خود جلب می‌کند.

دهپهلوان در مورد مشخصات این در خت گردو گفت: قطر این درخت بیش از 5متروارتفاع شاخه‌های آن بیش از60 متراست و شعاع شاخه‌ها و سایبان آن نزدیک به 700متر مربع است.

وی ابراز داشت: برای حفاظت از این نعمت خدادادی سکوهایی از جنس بتون در ابعاد 4×3 و 6×3 احداث شده است تا گردشگران ساعات را در زیر سایه این درخت به آرامی بگذرانند.

ده‌پهلوان به ایجاد سکو برای پخت و پز غذای مسافران در این منطقه اشاره کرده و افزود: با هدف جلوگیری از بروز هر گونه حریق توسط مسافران سکوهای ویژه کباب‌پزی از بتون احداث شده که نیازمند توجه بیشتر مسافران در حفظ و حراست از فضاهای جنگلی است.

وی اظهار داشت: اگر در حفظ و حراست از منابع طبیعی ملی و خدادادی کوشش کنیم می‌توانیم این نعمات را به نسل‌های بعدی نیز انتقال دهیم زیرا منابع طبیعی متعلق به عموم مردم است.

مدیر منابع طبیعی نهاوند گفت: سراب تفریحی و جنگل طبیعی فارسبان یک هزار و 600 هکتار وسعت دارد که از قدیمی‌ترین سراب‌های تفریحی نهاوند در بخش خزل نهاوند است.

دیدگاه شما