تازه های سایت

کد مطلب: 5880
28. آذر 1391 - 17:14
پایگاه خبری گرو به نقل از ایرنا :وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اسامی شماری از خبرنگاران ثبت نام شده در سایت سمان جهت دریافت تسهیلات ساخت و خرید مسکن به بانکها اعلام شد اما هنوز هیچ خبرنگاری موفق به دریافت وام نشده است.

پایگاه خبری گرو ، سید ˈمحمد حسینیˈ به پیگیری های انجام شده برای پرداخت تسهیلات مسکن به خبرنگاران اشاره و بیان کرد: اسامی خبرنگارانی که در سایت سمان نام نویسی کرده و واجد شرایط دریافت وام مسکن تشخیص داده شدند، آماده شده است.

وی اظهار داشت: از این دسته خبرنگاران تعدادی به بانک ها معرفی شدند اما به سبب بروز برخی مشکلات بانکی ایجاد شده هنوز موفق به دریافت وام نشده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: در صورت آغاز پرداخت تسهیلات مسکن به خبرنگاران از سوی بانکها، سایت سمان برای نام نویسی اعضای جدید بازگشایی می شود.

حسینی افزود: از آنجا که پرداخت وام مسکن خبرنگاران ثبت نام شده به نتیجه نرسید نام نویسی اعضای جدید امکان پذیر نیست البته پیگیریهای لازم در دست انجام است و امیدواریم به ثمر برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: معاونت مطبوعاتی این وزارتخانه به منظور تهیه بانک اطلاعاتی از خبرنگاران اقدام به راه اندازی سایت سمان کرد تا در مواقع لزوم مانند پرداخت هدیه رییس جمهوری، وام مسکن و سایر تسهیلات مورد نظر از اطلاعات ثبت شده در این پایگاه استفاده شود.

حسینی اضافه کردد: از آنجایی که در گذشته ارتباط مسوولان با شهرستان ها خیلی کم بود، خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان ها کمتر از تسهیلات و امکانات برخوردار می شدند به عنوان مثال در صندوق حمایت از خبرنگاران تعداد اندکی از شهرستان ها عضو بودند.

وی با بیان اینکه در سفرهای استانی مسوول صندوق نیز همراه می شد، تا پس از بررسی مسائل و مشکلات نسبت به عضوگیری اقدام کند، اظهار داشت: البته شرایط صندوق به گونه ای بود که نویسندگان، هنرمندان و خبرنگاران استان ها کمتر عضو می شدند به همین علت با پیگیری های صورت گرفته کارها تسهیل شد تا این افراد نیز بهتر و بیشتر بتوانند عضو شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاون مطبوعاتی وزارتخانه برای رسیدگی به این قبیل مسائل معمولا به استانها سفر می کند که در آینده نیز با سفر به سیستان و بلوچستان از نزدیک با مسائل و مشکلات اصحاب رسانه آشنا و در نشست های دو جانبه مورد رسیدگی قرار خواهد داد.

حسینی تصریح کرد:تلاش می کنیم که امکانات و تسهیلات موجود بطور عادلانه در سراسر کشور بین اصحاب رسانه، نویسندگان و هنرمندان توزیع شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد که به منظور شرکت در سومین همایش خورشید ولایت در شهرستان ایرانشهر دوشنبه شب وارد زاهدان شد، در خصوص اقدام های انجام شده در زمینه پررنگتر شدن این همایش که قرار است فردا /سه شنبه/ برگزار شود، گفت: هر سال به مناسبت سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب به ایرانشهر در دوران ستم شاهی، همایش خورشید ولایت در این شهر برگزار می شود که امسال سومین همایش تدارک دیده شده است.

حسینی افزود: مردم سیستان و بلوچستان بویژه ایرانشهر علاقه خاصی به رهبر معظم انقلاب دارند و معظم له نیز خاطرات بسیار خوبی از دوران تبعید در ایرانشهر دارند و به لحاظ ارتباطات تنگاتنگی که میان ایشان و مردم بود بخصوص در جریان سیل سال 56 در ایرانشهر و کمک های قابل توجه ایشان به سیل زدگان، دلبستگی مردم به معظم له بیشتر شده است.

وی بیان کرد: مردم ایرانشهر پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این ارتباط را با ایشان حفظ کردند به همین سبب لازم بود که چنین برنامه ای پیش بینی و انجام شود.

وزیر ارشاد اظهار کرد: همزمان با دومین همایش خورشید ولایت در سال گذشته قرار بود یک مجموعه فرهنگی هنری به یاد حضور رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر ایجاد شود که کلنگ آن نیز به زمین زده شد اما به دلیل وجود مشکلاتی در انتقال سند زمین به نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این کار عملیاتی نشده است.

و ی گفت:با وجودی که امسال محدودیت اعتباری داریم اما این آمادگی وجود دارد که عملیات ساخت مجموعه فرهنگی هنری ایرانشهر انجام شود زیرا با عنایتی که رهبر فرزانه انقلاب به مردم این شهرستان و همچنین اقدامات فرهنگی و هنری دارند، باید فضاهای فرهنگی منطقه گسترش یابد.

حسینی تصریح کرد: تمام کسانی که از آن دوران خاطراتی دارند باید شناسایی و خاطراتشان ثبت و ضبط شود تا برای نسل آینده به یادگار بماند به عنوان مثال آقای ناروئی استاندار کنونی سیستان و بلوچستان که در آن زمان در ایرانشهر سکونت داشتند، خاطرات خوب و زیادی از رهبر معظم انقلاب دارد که باید ثبت شود.

حسینی خاطرنشان کرد: قطعا آنچه که تاکنون بیان نشده باید ارائه شود تا نسل بعدی از آن بهره مند شود.

وی اظهار امیدواری کرد، در سالهای آینده همایش خورشید ولایت با شکوهتر برگزار شود و با اعلام فراخوان از سراسر کشور نوشته ها، خاطرات و نکاتی که برخی افراد در این باره دارند جمع آوری و به عنوان یک سند ثبت شود تا نسل جوانی که در آن دوران نبودند با مقطع دوران مبارزات رهبر معظم انقلاب آشنا شوند.

حسینی، در این سفر پس از حضور در همایش خورشید ولایت و دیدار با اقشار مختلف مردم و هنرمندان ایرانشهر، سه شنبه شب در جمع دانشجویان در سرسرای فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان حضور خواهد یافت.

دیدگاه شما