تازه های سایت

کد مطلب: 56191
30. ارديبهشت 1403 - 8:08
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نهاوند خبر داد:
دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در نهاوند
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند از دستگیری دو حفار غیرمجاز و معرفی آن‌ها به مرجع قضایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد احمدی در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره میراث فرهنگی نهاوند گفت: در پی گزارش‌های واصله از محیط‌بانان اداره محیط‌زیست نهاوند مبنی بر حفاری غیرمجاز در حومه یکی از روستاهای شهرستان بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام‌شده عوامل انتظامی و یگان حفاظت ضمن هماهنگی با دادستان در محل حاضرشده و دو نفر حفار غیرمجاز را بازداشت کردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند افزود: با دستور قاضی کشیک پرونده حفاران غیرمجاز به پاسگاه انتظامی منتقل و تجهیزات و ادوات آن‌ها مصادره و تحویل اداره میراث فرهنگی شهرستان شد.
احمدی بیان کرد: برای این حفاران غیرمجاز پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.
وی گفت: با تعاملی مناسبی که بین عوامل قضایی و انتظامی و سایر نهادها وادارات شهرستان انجام‌شده است تلاش خواهد شد از محوطه‌ها و آثار تاریخی شهرستان با جدیت صیانت و محافظت شود.
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نهاوند در مایان اظهار داشت: از همشهریان درخواست داریم برای حفاظت از آثار تاریخی کمک یار اداره میراث فرهنگی باشند و موارد مشکوک را به این اداره و یا یگان‌های انتظامی و پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

دیدگاه شما