تازه های سایت

کد مطلب: 55881
28. فروردين 1403 - 7:34
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از حفر چاه ضربه‌ای برای حل مشکل آب روستای کهریز صلاح‌الدین از توابع شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، فرهاد بختیاری‌فر در جمع خبرنگاران افزود: چاه ضربه‌ای روستای کهریز صلاح الدین به عمق ۱۰۲ متر و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی حفر شده است.

وی با اشاره به اینکه دبی این چاه ۱۰ لیتر بر ثانیه است، تصریح کرد: بعد از اجرای خط برق و تجهیز چاه، مشکل آب شرب این روستا با جمعیت هزار و ۲۰۰ نفر در آینده نزدیک برطرف می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر برای آبرسانی به این روستا از ظرفیت خیّری استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: آب در ایران، امری حیاتی، مقدس و ارزشمند است و بر این اساس خیّرین استان ورود چشمگیری در این زمینه داشتند.

به گفته وی آب روستای کهریز صلاح‌الدین نیز در حال حاضر به کمک یکی از خیّرین آبرسان و از چاه کشاورزی سعید سلگی تأمین می‌شود.

وی تاکید کرد: محرومیت‌زدایی از چهره مناطق محروم و روستایی یکی از اولویت‌های اصلی در دولت سیزدهم است که بر این مبنا رفع تنگناهای آبی این مناطق به‌عنوان شاخص اصلی مورد توجه این دولت و به‌خصوص وزارت نیرو قرار گرفت و رفع مشکلات آب در روستاهای ایران که تا پیش از این کمتر مورد توجه بود، یکی از محورهای برنامه دولت سیزدهم است.

استان همدان یک هزار و ۷۲ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که از این تعداد حدود ۸۳۰ روستا از خدمات آبفا بهره مند هستند.

دیدگاه شما