تازه های سایت

کد مطلب: 55872
27. فروردين 1403 - 8:16
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: با افزایش میزان بارندگی‌ها در نهاوند حضور پرندگان مهاجر در مقایسه با سال گذشته در نهاوند چشمگیر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عزیز قیاسی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان نهاوند دارای آبگیرهای دائمی یا فصلی برای کوچ پرندگان نیست اما در برخی مناطق که رودخانه جاری دارای وسعت است می توان شاهد گونه‌هایی از پرندگان مهاجر در اواخر زمستان و اوایل بهار در حاشیه این رودها بود.

وی افزود: در بازدیدهایی که در اواخر اسفند سال گذشته و اوایل فروردین امسال از برخی مناطق شهرستان مانند روستای فیازمان و شریف‌آباد به عمل آمد تعداد زیادی از پرندگان بومی و مهاجر مشاهده شدند که در حاشیه رودخانه فرود آمده و منظره‌ای زیبا به طبیعت داده بودند.

رئیس اداره محیط زیست نهاوند افزود: در روستای شریف‌آباد این شهرستان جایی که پهنای رودخانه به حداکثر وسعت خود می‌رسد حضور پرندگان بیشتر دیده می‌شود.

وی از خروس کولی به عنوان پرنده مهاجر یاد کرد و گفت: در حاشیه رودخانه شریف‌آباد تعداد زیادی خروس کولی در کنار پرندگان بومی مانند بوتیمار، لک لک، قره غاز و آبچلیک و همچنین پرندگان شکاری، طبیعت این منطقه را دیدنی کرده بودند.

وی افزود: افرادی که علاقمند به پرنده‌نگری هستند می توانند این مناظر را در حاشیه رودخانه روستای شریف‌آباد ملاحظه کرده و از آن لذت ببرند، ضمن اینکه با ادامه بارش‌ها قطعا تعداد پرندگان حاشیه رودخانه‌ها افزایش بیشتری خواهند داشت.

دیدگاه شما