تازه های سایت

کد مطلب: 54595
28. آبان 1402 - 0:45
سردار «مجیدی» با بیان اینکه در هفته بسیج امسال حدود ۴۴ عنوان برنامه در قالب ۵۵۰ برنامه در سطح استان اجرا می‌شود، گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به نمایش اقتدار گردان‌ها و پایگاه‌های مقاومت، پیاده روی خانوادگی مجموعه سپاه، پویش نذر خون و همایش‌های بزرگی همچون دختران حاج قاسم اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مظاهر مجیدی» فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه، اظهار داشت: در طول تاریخ بعد از جنایت ژاپن که آن هم توسط استکبار جهانی رخ داد، جنایاتی به اندازه حوادث اخیر غزه ندیدیم که در کمتر از ۴۰ روز حدود ۱۲ هزار نفر از مردم یک منطقه به شهادت برسند.

وی افزود: اگر شما به قوانینی که بعد از جنگ جهانی دوم صادر شده توجه کنید درمی‌یابید که در تمام آن‌ها دفاع از محروم بیان شده و حمله به مکان‌هایی همچون بیمارستان، خانه‌های مردم و خبرنگاران منع شده چیزی که رژیم صهیونیستی رعایت نکرده و خبرنگارانی که ندای مردم را به گوش جهانیان می‌رسانند را هم نیز مورد تهاجم قرار داده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: شما اگر جنگ هشت ساله دفاع مقدس را با این اتفاقات اخیر مقایسه کنید متوجه می‌شوید که چقدر در دفاع مقدس جوانمردانه جنگیدیم و اجازه ندادیم تخلفات این شکلی رخ دهد  و ما رسالت داریم خواسته‌های مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد هفته بسیج افزود: بنابر گفته امام راحل اگر در کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شود چشم جهانخواران از آن دور خواهد شد، امروز بسیج به عنوان شجره طیبه انقلاب برای حفظ و حراست از انقلاب اسلامی در حال نقش آفرینی است.

سردار مجیدی با بیان اینکه شعار هفته بسیج امسال «بسیج امید ملت ایران» است، به تشریح روزشمار این هفته پرداخت و گفت: روز (دوشنبه) ۲۹ آبان اولین روز با عنوان بسیج، جهاد، خدمت و سازندگی، روز دوم (سه‌شنبه) ۳۰ آبان با عنوان بسیج، پیشرفت، عزت و افتخار، روز سوم (چهارشنبه) یکم آذر با عنوان بسیج، ولایت‌باور، انقلاب و تمدن ساز، روز چهارم (پنج‌شنبه) ۲ آذر با عنوان بسیج، مقاومت، ایثار و شهادت، روز پنجم (جمعه) ۳ آذر با عنوان بسیج، ایمان، بصیرت و انتظار، روز ششم (شنبه) چهار آذر با عنوان بسیج، جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر و روز آخر (یکشنبه) پنج آذر با عنوان با بسیج دفاع، امنیت و اقتدار نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس سند اعتلای بسیج کار‌ها را پیش می‌بریم، اضافه کرد: ۱۱ قرارگاه اصلی در بسیج راه‌اندازی شده و عمده کار‌ها تحت زیرمجموعه این قرارگاه‌ها است. اولین قرارگاه دفاعی، امنیتی است که به لحاظ اهمیتی که مسائل امنیتی در کشور دارد و تمام کار‌های جاری کشور زمانی اتفاق می‌افتد که امنیت برقرار باشد در استان همدان نیز گردان‌های دفاعی، امنیتی بسیار خوب شکل گرفته است و از توان بالایی برخوردارند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: قرارگاه فرهنگی و اجتماعی که آسیب‌های اجتماعی را بررسی می‌کند. قرارگاه تعلیم و تربیت که بحث صالحین و تربیت نیرو‌های بسیج را بر عهده دارد، قرارگاه علم و فناوری که با توجه به شعار‌های سال در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدام می‌کند، قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی که در سطح استان با دستگاه‌های دولتی برنامه ریزی کردند تا اقدامات موثری انجام دهند. قرارگاه اقتصاد مقاومتی برای ایجاد اشتغال در سطح استان، قرارگاه فضای مجازی که یک هماهنگی با مجموعه‌های امنیتی مثل فراجا و اطلاعات دارند. قرارگاه تحقق و جذب که دنبال جوان مومن انقلابی است، قرارگاه تعالی سازمانی که درون تشکیلاتی است برای اینکه سپاه بروز بماند، قرارگاه اردویی راهیان نور و قرارگاه تعالی زن و بنیان خانواده که اقداماتی را در داخل و بیرون سپاه انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در مجموع هزار و ۳۱۳ پروژه در راستای بحث سازندگی با اعتباری حدود ۴۸۰ میلیارد تومان، در حال انجام یا تکمیل شده‌اند، توضیح داد: در بحث محرومیت زدایی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کار‌های بزرگی انجام  و پیش بینی شده در هفته بسیج با حضور وزیر کشور یا نیرو افتتاحیه‌هایی در این خصوص در هفته بسیج صورت گیرد.

سردار مجیدی ادامه داد: آبرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از جمله اقدامات موثر این قرارگاه است که تاکنون آبرسانی به ۱۶۰ روستا انجام شده و ۲۰۰ روستای دیگر در دست اقدام است که حدود ۹۸ پروژه در این راستا از جمله حفر چاه در این روستا‌ها انجام شده است.

وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات در راستای محرومیت‌زدایی احداث مراکز فرهنگی همچون مرمت گلزار شهدا، احداث خانه عالم و مجموعه ورزشی روباز و سرپوشیده، احداث راه روستایی، ۴ پروژه بزرگ احداث پل‌های روستایی، انتقال آب کشاورزی، مرمت و بازسازی قنوات، احداث منازل مددجویان کمیته امداد و مددجویان بهزیستی و تعمیر و مناسب سازی منازل آنان  است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) بیان داشت: حدود ۷۲ سالن ورزشی در سطح استان راه‌اندازی کردیم که تقریبا ۴۷ سالن ورزشی تکمیل و بهره برداری و ۲۵ سالن بالای ۵۰ درصد پیشرفت دارند که مساحت آنان حدود ۴۰ هزار مترمربع است.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج امسال حدود ۴۴ عنوان برنامه در قالب ۵۵۰ برنامه در سطح استان اجرا می‌شود، گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به نمایش اقتدار گردان‌ها و پایگاه‌های مقاومت در روز سوم آذر، برنامه پیاده روی خانوادگی مجموعه سپاه، برنامه همیشگی سرکشی از خانواده شهدا، پویش نذر خون و همایش‌های بزرگی همچون دختران حاج قاسم اشاره کرد.

سردار مجیدی یادآور شد: در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی اردوگاه کوثر در نهاوند برای معتادین متجاهر با ظرفیت ۲۰۰ نفر راه‌اندازی شده و در تلاشیم تا به ظرفیت ۴۰۰ نفر برسانیم و به بحث مهارت آموزی آنان نیز توجه می‌کنیم.

وی در پایان به اهمیت نقش مجامع بسیج در حل مسائل مختلف شهرستان‌ها، متذکر شد: این مجامع به صورت تخصصی با حضور فرمانداران و مدیران استانی برگزار می‌شود و به لطف خدا نیز موثر بوده است.

دیدگاه شما