تازه های سایت

کد مطلب: 54574
25. آبان 1402 - 8:09
یوفا از توپ رسمی جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۴ با شعار عشقِ فوتبال و آخرین تکنولوژی روز دنیا رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، یوفا و کمپانی آدیداس از توپ رسمی جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

توپی که به شعار «عشقِ فوتبال» و با آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی شده است و قرار است برای اولین بار از آن استفاده شود.

کمپانی آدیداس توپ را با نام FUSSBALLLIEBE که به زبان آلمانی عشقِ فوتبال معنا می‌شود، طراحی کرد.

تکنولوژی این توپ نیز که «توپِ متصل» گفته شده قرار است تمام حرکات توپ را به ویدیوچک ارائه کند تا تصمیمات VAR صحیح‌تر گرفته شود.

آدیداس و یوفا گزارش دادند: این توپ بینش بی‌سابقه‌ای را در مورد هر عنصر حرکت توپ ارائه می‌کند و به فرآیند تصمیم‌گیری کمک داور ویدیویی یوفا کمک می‌کند. پوسته بیرونی توپ توسط CTR-CORE که برای دقت و قوام طراحی شده است، پشتیبانی می شود و از بازی سریع و دقیق با حداکثر شکل و حفظ هوا پشتیبانی می کند.

طراحی FUSSBALLLIEBE حرکت توپ و انرژی بازی را از طریق اشکال برجسته بال سیاه که با لبه ها، منحنی ها و نقاط رنگارنگ برجسته شده است، نشان می‌دهد. استفاده از رنگ‌های قرمز، آبی، سبز و نارنجی پررنگ، شور و نشاطی را که کشورهای رقیب به مسابقات می‌آورند را جلب می‌کند. همچنین می‌تواند سادگی ناب فوتبال را تجلیل کند و از عشق زیادی که از سوی طرفداران در سراسر جهان وجود دارد، حرف بزند. تصاویر هر یک از استادیوم های مسابقات در کنار نام هر شهر میزبان روی توپ ظاهر شده است.

علاوه بر استفاده از پلی استر بازیافتی و جوهر مبتنی بر آب، توپ یورو ۲۰۲۴ از مواد زیستی پایدارتر از هر توپ رسمی مسابقه قبلی آدیداس ساخته شده است. هر لایه توپ طوری تنظیم شده که شامل موادی مانند الیاف ذرت، نیشکر، خمیر چوب و لاستیک باشد.

جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ به میزبانی کشور آلمان از تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ تا ۲۴ تیر ۱۴۰۳ با حضور ۲۴ تیم در ۱۰ شهر برگزار خواهد شد. تاکنون به همراه آلمان میزبان، تیم‌های ملی بلژیک، فرانسه، پرتغال، اسپانیا، اسکاتلند، ترکیه، اتریش و انگلیس صعود خود را به این رقابت قطعی کرده‌اند.

منبع: فارس

دیدگاه شما