تازه های سایت

کد مطلب: 54510
17. آبان 1402 - 8:02
در ستاد بحران بخش زرین‌دشت تأکید شد
لزوم تجهیز شهرداری برزول برای مواقع بحران
در ستاد بحران بخش زرین‌دشت در خصوص سیلاب اخیر و خسارت‌های واردشده و لزوم تجهیز شهرداری به ماشین‌آلات مناسب مواقع بحران بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، پس از بارندگی‌های اخیر و وقوع سیلاب جلسه ستاد بحران شهر برزول به ریاست معاون عمران و برنامه‌ریزی فرماندار، فرشته سلگی بخشدار زرین‌دشت، حمیدرضا معصومی شهردار برزول و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین در سالن جلسات شهرداری برزول برگزار شد.

فرشته سلگی بخشدار زرین‌دشت در این جلسه گفت: سیل اخیر یک مشکل غافلگیرکننده در شهر برزول بود و یکی از دلایل مهمی که این اتفاق افتاد به دلیل زیرساخت‌هایی است که از گذشته در شهر برزول انجام‌شده و یا مناسب نبوده یا خوب مدیریت نشده‌اند.

وی از سایر دستگاه‌ها خواست ماشین‌آلات و امکانات موردنیاز را در اختیار شهرداری قرار دهند تا هرچه سریع‌تر مشکلات مردم را برطرف کنند.

جعفر سلگی معاون عمران و برنامه‌ریزی فرمانداری نهاوند نیز در این جلسه گفت: بارندگی اخیر با بحرانی که به وجود آورد و با تمام حرف‌وحدیث‌ها به‌خوبی مدیریت شد.

وی افزود: این جلسه برای جلوگیری از بحران‌های بعدی برگزارشده تا بتوانیم خسارات وارده را بررسی و جبران کنیم.

سلگی اظهار داشت: در بحران اخیر اگر کاستی‌هایی هم بوده به خاطر نبود زیرساخت‌هایی است که از گذشته وجود داشته و باید برای رفع این مشکلات چاره‌ای اندیشیده شود.

معاون عمرانی فرماندار گفت: تمام تلاش ما این است با کمترین هزینه‌ها و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم وضعیت شهر را به حالت عادی برگردانیم.

وی بیان داشت: خسارتی که به مدارس واردشده را از طریق سازمان نوسازی مدارس پیگیری می‌کنیم و از سازمان نوسازی دعوت خواهیم کرد تا از اعتباراتی ک برای این‌گونه موارد پیش‌بینی‌شده استفاده کنیم.

سلگی افزود: پیشنهاد می‌شود سیل بند در مسیر سیل احداث شود تا هم در ذخیره آب کمک کند، هم از فرسایش خاک جلوگیری و هم در بحث ذخایر آب‌های زیرزمینی مفید واقع شود و از بروز این‌گونه حوادث پیشگیری کند.

حمیدرضا معصومی شهردار برزول نیز در این جلسه گفت: طبق گفته اهالی شهر این اتفاق طی سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

وی ادامه داد: بنده در زمان وقوع این اتفاق در مأموریتی که از طرف استانداری دعوت‌شده بودیم حضور داشتم اما تمام فکر و دغدغه‌ام مردم و شهر برزول بوده و دورادور از طریق همکارانم پیگیر حل مشکلات مردم بودم.

معصومی افزود: با تمام بی‌لطفی‌هایی که از سوی فضای مجازی و رسانه‌ها به عوامل شهرداری شد اما از همان لحظه شروع بارندگی و ایجاد سیل نیروهای شهرداری پای‌کار بودند و تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن مشکلات مردم به کار گرفتند.

شهردار برزول گفت: امکانات و نیروهای خدمات شهری شهرداری برزول برای مقابله با این‌گونه بحران‌ها بسیار کم هست و ماشین‌آلاتی که باید در همچنین مواقعی مورداستفاده قرار گیرد متأسفانه در شهرداری موجود نیست اما بااین‌وجود در بحران اخیر بازهم به هر شکل نیروهای ما سنگ تمام گذاشتند.

دیدگاه شما