تازه های سایت

کد مطلب: 54089
1. مهر 1402 - 7:20
رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: د‌و واحد تولیدی و خدماتی به دلیل آلایندگی محیط زیست در لیست کمیته بررسی واحد‌های تولیدی همدان ثبت شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عزیز قیاسی گفت: به منظور کنترل وضعیت محیط زیست کمیته بررسی واحد‌های تولیدی و خدماتی استان تشکیل شد. 

او افزود: بر این اساس دو واحد از واحد‌های تولیدی و خدماتی نهاوند که با عدم مدیریت اصولی فاضلاب‌های تولیدی و انتشار ذرات گرد و غبار و گاز‌های آلاینده موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم آورده بودند در لیست واحد‌های آلاینده فصل دوم سال جاری استان درج شدند.

رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: تمام واحد‌های تولیدی و خدماتی که از طریق خوداظهاری نسبت به اعلام وضعیت آلایندگی واحد مربوط اقدام نکنند در فصل سوم در لیست آلایندگی درج می‌شوند.

قیاسی به جریمه‌های در نظر گرفته شده برای واحد‌های آلاینده اشاره کرد و افزود: به همین منظور واحد‌های تولیدی از نیم تا یک و نیم درصد وجه فروش فصل مرتبط به عنوان عوارض سبز (آلایندگی) مجاب به پرداخت به امور مالیاتی هستند.

او گفت: هر واحدی که بیش از دو بار مشمول اخطاریه محیط زیست شود برای تعیین کیفر متصدی و تعطیلی واحد تا رفع آلایندگی به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

دیدگاه شما