تازه های سایت

کد مطلب: 53093
6. خرداد 1402 - 7:23
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد زنجیره بزرگ فروش کتاب در سراسر کشور خبر داد و گفت: طرح‌های آماده فرهنگی حمایت می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «محمدمهدی اسماعیلی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند که با حضور استاندار همدان و فرماندار نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: در دولت تصویب کردیم تا همچون مناطق ویژه اقتصادی، مناطق ویژه فرهنگی نیز ایجاد شود.

وی ایجاد زنجیره بزرگ کتاب‌فروشی در سراسر کشور را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: انتظار داریم محل فروش در شهرستان اختصاص داده شود و ما نیز در بحث تأمین کتاب نیز هرآنچه در توان داشته باشیم بکار می‌گیریم.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در قانون برنامه امسال 5 درصد به مسائل عمرانی فرهنگی اختصاص‌داده‌شده که انتظار داریم مدیرکل استان و فرمانداران شهرستان این مهم را در دستور داشته باشند، گفت: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در بحث قانون جوانی جمعیت اقدامات خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال تعیین بودجه خوبی برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی در کشور هستیم، گفت: مشکل اختصاص اعتبار به طرح‌های آماده در حوزه فرهنگی نداریم و از طرح‌های خوب نیز حمایت می‌کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه اولویت‌های فرهنگی سراسر کشور در 5 محور مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری تدوین شده و به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: امروز سرانه مطالعه کشور 33 دقیقه است؛ لذا باید برنامه‌ریزی کنیم این مهم در کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه 400 هزار نفر در سال گذشته جهت حضور در کنسرت‌های خارج از کشور بلیت تهیه کرده بودند، گفت: برنامه‌ریزی فرهنگی سلیقه‌ای است؛ اما باید مدیریت شود تا شاهد توفیقات خوبی باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نهاوند در حوزه ایثار، شهادت و انقلابی‌گری پیشتاز است، گفت: چرا نباید یک اثر برجسته و فرهنگی در این شهرستان تولید شود.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی پول و اعتبار حرف اول را نمی‌زد، یک روحانی برجسته گاهی اقدامی انجام می‌دهد که هزاران میلیارد تومان نمی‌تواند آن را رقم بزند.

اسماعیلی با بیان اینکه در بحث نمایش خانگی صداوسیما مرجع صدور مجوز است، گفت: امیدواریم با ممیزی‌های صورت‌گرفته در آینده شاهد رفع موضوعات فعلی در این بستر باشیم.

وی ادامه داد: در خصوص اعطای مجوز مؤسسه فرهنگی حاج میرزامحمد سلگی نیز اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و حامی این مؤسسه نیز خواهیم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی فعالیت‌های ویژه قرانی در مساجد را از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: هر جا کار قرانی شود توفیقات خوبی نیز حاصل می‌شود؛ لذا نگاه ما به فعالیت‌های قرانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌صورت ویژه است.

دیدگاه شما