تازه های سایت

کد مطلب: 53082
4. خرداد 1402 - 18:15
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه اعتبارات استانی کفاف تملک کامل بنا را نمی‌دهد؛ گفت: تاکنون دو دانگ از بنا توسط میراث خریداری و تملک شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، اتابک صفری درخصوص اقدامات جدید در راه‌اندازی موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند؛ اظهار کرد: تاکنون دو دانگ از بنا توسط میراث خریداری و تملک شده و مابقی ملک باید با رضایت مالک و اعتباری که برای خریداری آن آمده است باشد، در صورتی که اعتبارات استانی کفاف تملک کامل بنا را نمی‌دهد.

وی تشریح کرد: با مالک برای خرید قسمتی دیگر از خانه صحبت کردیم اما او قصد دارد ملک را یک جا به فروش برساند که با توجه به اعتبارات استانی و شهرستانی و آن رقمی که در کمیته برنامه ریزی شهرستان گذاشتند، برای تملک از عهده میراث فرهنگی برنمی‌آید.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه ما بتوانیم کامل ملک را تملک کنیم این کار میسر نیست و پیگیر این مسئله هستیم که این اتفاق بیافتد در حالی که تاکنون محقق نشده است؛ عنوان کرد: در کمیته برنامه ریزی شهرستان نهاوند باید اعتباری مصوب شود که ما بتوانیم در طول یک سال تملک کنیم.

این مسئول با بیان اینکه با نوسانات قیمت که در طول روز داریم و با توجه به این نوسانات، متأسفانه اعتباری که در سال گذشته بوده در سال جدید کفاف این روند را نمی‌دهد، ادامه داد: از طرفی مالک نیز رضایت نمی‌دهد و می‌گوید که همه را یک جا می‌فروشم.

صفری با بیان اینکه امیدواریم به زودی بنا تملک و زیرساخت‌های موزه در آن مهیا شود، افزود: پس از تملک بنا باید اقدامات، استانداردهای لازم، حفاظتی، ضوابط، نیروی انسانی حفاظتی تأمین شود تا بتوان اشیا را به این محل منتقل کرد.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در سال جدید ۱۴۰۲ اعتباری را هنوز ابلاغ نکردند؛ افزود: باید در سال جدید هم دوباره با مالک وارد مذاکره شویم و متناسب با آن مبلغی که گذاشته‌اند، ببینیم می‌توان با همان مقدار ملک را تملک کرد یا نه، اگر نه که باید باز هم یک سال منتظر بمانیم تا مبلغی را اعلام کنند که بتوانیم کل ملک را تملک کنیم.

دیدگاه شما