تازه های سایت

کد مطلب: 53004
27. ارديبهشت 1402 - 9:15
رئیس اداره امور عشایری نهاوند گفت: به منظور تامین روشنایی عشایر تاکنون ۲۶۸ پنل خورشیدی توزیع شده که وزارت نیرو در نظر دارد سایر خانوارها را نیز به پنل مجهز کند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ابوالقاسم بنی‌هاشمی اظهار کرد: با توجه به اهمیت راه در زندگی عشایری و به منظور سهولت در رفت و آمد ۱۹ کیلومتر از راه‌های عشایری نهاوند طی هفته گذشته تسطیح و مرمت و بازسازی شد.

وی افزود: راه‌های مرمت شده در مناطق گنبد کبود، ورازانه و اسدآباد این شهرستان قرار گرفته‌اند که در اثر بارش‌های زمستان گذشته و بهار امسال تخریب شده و رفت و آمد از آنها با مشکل همراه بود.

رئیس اداره امور عشایری نهاوند با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ کیلومتر راه عشایری در شهرستان وجود دارد افزود: برای بازسازی این راه از ماشین‌آلات سنگین به صورت اجاره‌ای استفاده شده که در این رابطه ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. 

وی گفت: عشایر وارد شده به نهاوند هنگام کوچ از مناطق گرمسیری در ۲۱ سامانه عشایری که عمدتا در دامنه رشته‌کوه گرین قرار گرفته‌اند در مناطق مختلف مستقر شده و به مدت ۶ ماه در منطقه حضور پیدا می‌کنند.

بنی‌هاشمی ادامه داد: خدمات ارائه شده شامل تأمین و توزیع نهاده‌های دامی، توزیع آرد خانه‌پزی و تسهیلات است، همچنین خدمات عمرانی در این بخش‌ها احداث و اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: راه‌ دسترسی، ابنیه فنی، آب‌رسانی، تأمین آب شرب و پایدار و مسائل دیگر در حوزه کارهای عمرانی در حیطه وظایف امور عشایری است که با توجه به تخصیص اعتباری که داریم انجام می‌شود.

رئیس اداره امور عشایری نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند مجموعا یک‌هزار و ۸۵۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ نفر و ۳۵۰ هزار راس دام سبک به مدت ۶ ماه وجود دارد.

وی از ارائه خدمات لازم در زمینه تامین روشنایی عشایر خبر داد و گفت: به منظور تامین روشنایی تاکنون ۲۶۸ پنل خورشیدی بین آنان توزیع شده و وزارت نیرو در نظر دارد سایر خانوارها را نیز به پنل خورشیدی مجهز کند.

بنی‌هاشمی گفت: طی بازدیدی که اخیرا از سامانه‌های عشایری صورت گرفته، خواستار احداث حمام سیار و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای فرزندانشان شده‌اند که امیدواریم با تامین اعتبار لازم بتوان به این نیازها را پاسخ داد.

دیدگاه شما