تازه های سایت

کد مطلب: 53001
26. ارديبهشت 1402 - 13:30
مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش نهاوند از اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان خبر داد و گفت: امسال ۲ هزار و ۷۰۰ نوآموز در نهاوند وارد مدرسه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمدرضا سپهری از اجرای طرح سنجش سلامت بدو ورود نوآموزان در دو پایگاه خبر داد و افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال ۲ هزار و ۷۰۰ نوآموز به مدارس ابتدایی نهاوند وارد می‌شوند.

وی کار سنجش نوآموزان از اواسط فروردین شروع شده است افزود: کار نوبت‌گیری برای سنجش نوآموزان پایه اول که در بازه سنی نیمه دوم سال ۹۵ و نیمه اول سال ۹۶ قرار دارند از اواخر اسفند سال گذشته آغاز شده است.

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش نهاوند گفت: خانواده‌ها تا پایان اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به سامانه نوبت‌گیری اقدام به نام‌نویسی کرده و بر اساس زمان اختصاص داده شده به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

وی بر توجه به پوشش صددرصدی سنجش نوآموزان تاکید کرد و افزود: خدمات پایگاه شامل دید رنگ، ارزیابی بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی و حرکتی، اندازه‌گیری توده بدنی، قد و وزن، دهان و دندان، بیماری‌های جلدی(پوست و مو) و بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه است.

سپهری اضافه کرد: در طرح سنجش سلامت نوآموزان مواردی از قبیل بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و بهداشت روانی ارزیابی می‌شود و در صورتی که نوآموزان به خدمات تخصصی نیاز داشته باشند به مراکز تخصصی بینایی و شنوایی ارجاع داده می‌شوند.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به الزامی بودن طرح سنجش، محدودیت زمان و بسته شدن سامانه تا پایان اردیبهشت‌ماه، والدین  کودکان مشمول طرح سنجش، در اسرع وقت نسبت به نوبت‌گیری اقدام کنند.

دیدگاه شما