تازه های سایت

کد مطلب: 5300
12. آذر 1391 - 9:55
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی اعلام کرد که آمار با سوادکردن افراد زیر 30 سال به بیش از 70 درصد رسیده است.
علی باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: پیشرفت ایران در طول 30 سال گذشته برای کاهش آمار بیسوادی بسیار خوب بوده است و براساس بررسیهای صورت گرفته آمار ریشه کنی بی سوادی ما بالاتر از حد استاندارد جهانی است.

وی با اشاره به سند جهانی آموزش مصوب سال 2000 میلادی افزود: قرار بود کشورها از سال 2000 تا 2015 نرخ بی سوادی را به 50 درصد برسانند که ایران در این زمینه پیشرو بوده و تاکنون آماری با سوادکردن افراد زیر 30 سال به بیش از 70 درصد رسیده است.

به گفته باقرزاده، متاسفانه تمرکز زیادی برای باسواد کردن افراد بالای 50 سال نداشته ایم و درصدد هستیم تا سال 2015، به این قشر از افراد نیز توجه کنیم تا بتوان آمار بی سوادی را به صفر برسانیم.
آمار بیسوادی کشور به بیش از سه میلیون نفر رسید

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه براساس آخرین سرشماری 90 ، سه میلیون و 456 بی سواد مطلق در کشور وجود دارد، تصریح کرد: این تعداد بیسواد در سنین 10 تا 49 سال هستند که قرار است در طول برنامه پنجم توسعه سوادآموزی این افراد در دستور کار ما قرار گرفته است تا بتوانیم بی سوادی را در کشور ریشه کن کنیم.

وی درباره تاثیر اجرای سند تحول بنیادین و ایجاد پایه ششم ابتدایی در روند تحصیلی افراد سوادآموز توضیح داد: همزمان با اجرای سند تحول کتابهای هر پایه سوادآموزان مورد بازنگری قرار می گیرد. ضمن آنکه درصدد هستیم تا آموزشهای لازم را درباره نحوه استفاده از فناوریهای روز دنیا به سوادآموزان بدهیم.

دیدگاه شما