تازه های سایت

کد مطلب: 52989
25. ارديبهشت 1402 - 1:04
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: قرار گرفتن شهرستان نهاوند روی گسل زلزله این شهرستان را نیازمند اعتبارات خاصی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند  در نشست مدیریت بحران شهرستان نهاوند که با حضور مدیرکل بحران استانداری و مدیرعامل هلال‌احمر استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: بارش‌هایی که در نهاوند رخ می‌دهد، موضوع سیل و بحث قرار گرفتن نهاوند بر گسل زلزله، موضوع زلزله را مورد تأکید قرار می‌دهد و مهمتر از همه تجهیزات و امکاناتی است که باید برای مدیریت پیش و پس از بحران فراهم و آمادگی که باید ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با این شرایطی که نهاوند دارد نیازمند اعتبارات خاصی هم هستیم و با توجه به بافت فرسوده شهر، بازسازی آن بسیار ضروری است.

احمدوند بر ضرورت آمادگی و آموزش‌ها و ایجاد شرایط برای مدیریت پیش و پس از بحران تأکید کرد و افزود: همین که کار را رها کنیم و پس از رخ دادن آن به فکر بحران می‌افتیم، خودش بحران است.

فرماندار نهاوند بیان کرد: در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی شهرستان حدود ۲۲ هزار واحد نوسازی و بهسازی شده است و در کشور رتبه نخست را داریم.

وی اضافه کرد: معتقدم زلزله هفته گذشته که‌ در شهرستان اتفاق افتاد اگر یک دهه پیش رخ می‌داد خسارت‌های قابل توجهی به بار می‌آورد که اقدامات انجام شده در بخش مسکن روستایی این اتفاق را به کمترین و جزئی‌ترین اتفاق‌ها کاهش داد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه از فرماندار نهاوند به علت کسب رتبه نخست پدافند غیرعامل در استان تجلیل شد.

انتهای پیام 

دیدگاه شما