تازه های سایت

کد مطلب: 52982
24. ارديبهشت 1402 - 8:21
نشست مدیریت بحران نهاوند با حضور مدیرکل بحران استانداری و مدیرعامل هلال احمر استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلسه مدیریت بحران و  پدافند غیرعامل شهرستان نهاوند به ریاست احمدوند فرماندار، پور حسینی مدیر کل بحران و پدافند غیرعامل استان،  سنجر بیگی مدیر کل هلال احمر و امداد و نجات استان  همدان، معاونین فرماندار، بخشداران و سایر اعضا  در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد.

حمید پور حسینی مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان در این نشست گفت: نهاوند یکی از نقاطی است که در بحث زلزله مورد توجه است از همین نظر هم باید بحث ساخت وسازها را مورد توجه قرار داد.

وی افزود:اگر شهرداری می تواند سالن مدیریت بحران را تجهیز و تکمیل کند که بنا به عضویت ابن نهاد در مدیریت بحران مورد استقبال است اگر هم خیر که از روش های دیگری اقدامات و به نتیجه مورد نظر برسیم.

پور حسینی اظهار داشت: در بحث بحران باید نهاوند را ویژه دید و مورد توجه قرار داد که حوزه اعتبارات و تجهیزات این موضوع بیشتر مورد تاکید قرار می گیرد.

سنجر بیگی مدیرعامل هلال احمر استان نیز در این جلسه گفت: نهاوند روی گسل فعال قرار دارد در کشورهای دنیا نباید زیر ۷ریشتر ترس ایجاد کند در صورتی که در نهاوند۴ریشتر رخ داد و مدیریت بحران تا صبح بیدار بود چون ترس داریم و خانه ها هم محکم نیستند و یک زلزله ۴ریشتری ممکن است بحران بیافریند.

وی ادامه داد: از شاخص های فعالیت جمعیت هلال احمر موضوع آمادگی برای حوادث و سوانح احتمالی است افراد جامعه باید آموزش ها و آگاهی لازم را در این زمینه داشته باشند.

ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند نیز در این نشست گفت:همین که کار را رها کنیم و پس از رخ دادن آن به فکر بحران می افتیم، خودش بحران است!

وی اظهار داشت:بارش هایی که در نهاوند رخ می دهد موضوع سیل و بحث قرار گرفتن نهاوند بر گسل زلزله، موضوع زلزله را مورد تاکید قرار می دهد و مهمتر از همه تجهیزات و امکاناتی است که باید برای مدیریت پیش و پس از بحران فراهم و آمادگی که باید ایجاد شود.

احمدوند ادامه داد: با شرایطی که نهاوند دارد نیازمند اعتبارات خاصی هم هستیم.

وی گفت: در حوزه مقاوم سازی روستایی حدود ۲۲هزار واحد نوسازی و بهسازی شده و به گفته نیکزاد در کشور رتبه نخست را داریم

معتقدم زلزله هفته گذشته اگر یک دهه پیش رخ میداد خسارت های قابل توجهی به بار می آورد که اقدامات انجام شده این اتفاق را به کمترین و جزئی ترین اتفاق ها کاهش داد.

دیدگاه شما