تازه های سایت

کد مطلب: 52965
22. ارديبهشت 1402 - 12:04
با توجه به مشکلات ایجاد شده در سیل اخیر برای واحدهای پرورش ماهی نهاوند نماینده این شهرستان با مدیر شیلات کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سیلاب اواخر فروردین امسال خسارت حدود ۹۰ میلیارد تومانی به بخش شیلات نهاوند وارد کرد. 

تولید کنندگان از مسئولان درخواست دارند تا در جبران خسارت ها به آنها کمک کنند تا این تولیدکنندگان بتوانند دوباره مشغول به فعالیت شوند.  

در همین راستا شهبازی نماینده نهاوند در مجلس با مدیر شیلات کشور در راستای رفع مشکلات مزارع پرورش ماهی دیدار کرد.

  نماینده نهاوند گفت: در روزهای گذشته با پرورش دهندگان ماهی در شهرستان جلسه ای با حضور نمایندگان این صنف با حسینی مدیر شیلات کشور برگزار شد.

  وی اظهار داشت: در این جلسه مشکلات و درخواست های این عزیزان مطرح و موارد مطرح شده مورد بررسی قرار گرفت. 

نماینده نهاوند در مجلس افزود: در این جلسه ارتقاء واحد شیلات شهرستان به اداره با توجه به تولید عمده ماهی استان در نهاوند مورد پیگیری قرار گرفت.

  وی ادامه داد: تسهیل در تمدید و صدور پروانه نظام مهندسی و اصلاح قانون بیمه مزارع پرورش ماهی متناسب با وزن و دوره رشد ماهی و میزان خسارت وارده از دیگر مشکلات این حوزه است که پیگیری شد. 

شهبازی افزود: نبود کلینیک دامپزشکی آبزیان به منظور تسهیل آزمایشات جهت صادرات و تشخیص بیماری ها از جمله مشکلات این حوزه است. 

وی بیان کرد: تسریع در اعطای تسهیلات مصوب سفر ریاست جمهوری به واحد پرورش ماهی قزل دانش که در صورت راه اندازی کامل ۴۰ درصد تخم چشم زده و ۲۵ درصد تولید بچه ماهی کشور را تأمین می کند. 

نماینده نهاوند در مجلس عنوان کرد: نیاز به تسهیلات جهت رفع مشکل کمبود سردخانه و یا واحد فرآوری آبزیان جهت صادرات محصولات شیلاتی و دپو ماهی در مواقع اضطراری مانند سیل اخیر دیگر مورد مطرح شده در این دیدار بود. 

وی در پایان گفت: تسهیل ویژه جهت مکانیزه کردن مزارع و اجازه حفر چاهک از طرف امور آب اخرین موردی بود که در این جلسه عنوان و پیگیری شد.

دیدگاه شما