تازه های سایت

کد مطلب: 52953
20. ارديبهشت 1402 - 8:26
نماینده مردم نهاوند در مجلس توصیه کرد که مردم در بازار ارز رفتار‌های احساسی نداشته باشند و برای جلوگیری از ضرر و زیان با احتیاط پیش روند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به وجود شواهدی دال بر کاهش قیمت ارز در روز‌های آتی خطاب به سرمایه‌گذاران در این بازار گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار بسته است تا ارز به قیمت واقعی در اختیار مردم قرار گیرد، بنابراین بهتر آن است تا مردم هم در این بازار رفتار‌های احساسی نداشته باشند و برای جلوگیری از ضرر و زیان با احتیاط پیش روند. شکی وجود ندارد در صورتیکه کمک به یکدیگر را (دولت- مردم) مدنظر داشته باشیم، دست سوداگران و دلالان ارزی از این بازار کوتاه خواهد شد.

وی دلیل متضرر شدن سرمایه گذاران در بازار ارز را چنین بیان کرد: عملکرد دولت نشان از تلاش جهت برگشت بازار به روال عادی خود و کاهش تاثیر عوامل روانی بر قیمت دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: نمونه تلاش دولت، فعالیت در گسترش روابط خارجی، بهبود و گسترش روابط بازرگانی با همسایه‌ها و کشور‌های آسیایی است. این رویه می‌تواند آینده بازار را برای فعالان اقتصادی با ثبات و قابل پیش‌بینی کند و از شدت نوسانات غیرمنتظره و پاندولی شاخص ارزی بکاهد.

شهبازی با اشاره به تلاش‌های بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز تاکید کرد: بانک مرکزی در خصوص مدیریت بازار ارز موفق عمل کرده و تصمیمات گروه مدیریتی جدید آن در مقایسه با مدیران سابق کارآیی بیشتری دارد. از جمله این موارد می‌توان به افتتاح حساب ارزی برای درخواست کنندگان ارز اشاره کرد که سبب بسته شده دست دلالان دراین بازار شده است.

دیدگاه شما