تازه های سایت

کد مطلب: 52533
27. اسفند 1401 - 10:04
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: در آستانه نوروز باستانی برنامه نوروزخوانی و نمایش‌خیابانی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، امیر بحیرایی در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: در نوروز امسال برنامه نوروزگاه تا قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در مراکز گردشگری این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان نهاوند دارای جاذبه‌های گردشگری و توریستی مختلفی است، اظهار داشت: ایام نوروز بهترین فرصت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی شهرستان به مسافران است.

بحیرایی افزود: به منظور ایجاد نشاط بهاری در آستانه نوروز باستانی برنامه نوروزخوانی و نمایش‌خیابانی تا پایان اسفند ماه در نهاوند اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: این برنامه شامل اجرای زیبا و دلنشین ساز سرنا و دهل نوازی، اجرای ویژه برنامه نوروز خوانی و نمایش حاجی فیروز بوده که در ۳ نقطه مرکزی و گردشگر پذیر شهر نهاوند اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: این برنامه در محل بازارچه صنایع دستی واقع در میدان ابوذر ابتدای خیابان سعدی، روز ۲۸ اسفند ماه ساعت ۱۶ در محل میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و در روز ۲۹ اسفند ماه ساعت ۱۱ در محل حمام تاریخی حاج اقا تراب نهاوند اجرا خواهد شد که دیدن آن برای عموم مردم خالی از لطف نیست.

بحیرایی گفت: یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی مردمان شهرستان نهاوند خونگرمی و مهمان‌نواز بودن آنان است که باید با خدمات‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی این ویژگی بارز حفظ شود.

وی با بیان اینکه نوروز فرصتی مناسب برای معرفی فرهنگ‌های مختلف کشور است اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروز به واسطه مسافرت‌ها، مردم با فرهنگ یکدیگر آشنا می‌شوند بنابراین باید از این فرصت برای معرفی آداب و رسوم و تاریخ کهن شهرمان استفاده لازم را ببریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند گفت: در برنامه‌ ریزی‌ها باید ترتیبی داده شود تا ضمن اجرای برنامه‌های مفرح، حرمت و شأن ماه مبارک رمضان هم حفظ شود.

وی همچنین از اکران جدیدترین فیلم های سینمایی روز کشور در سینما اندیشه این شهرستان از سوم فروردین ماه هر روز ساعت ۱۷  خبر داد.

 بحیرایی در پایان گفت: اکران فیلم سینمایی "غریب" در سانس ویژه نیز در ایام نوروز در نهاوند انجام می شود که امیدواریم مورد توجه علاقمندان، مسافران و گردشگران عزیز قرار گیرد.

دیدگاه شما