تازه های سایت

کد مطلب: 52192
18. بهمن 1401 - 8:54
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: امسال مراسم‌ معنوی اعتکاف در شهر و روستاهای نهاوند با شرکت ۴۲۰ معتکف که اغلب از جوانان و نوجوانان هستند، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مراسم‌ معنوی اعتکاف ماه رجب به روز پایانی رسیده است و معتکفان پس از سه روز عبادت و راز و نیاز و روزه گرفتن توشه ای برای حود اندوخته می کنند.

مراسم‌ اعتکاف ماه رجب پس از چند سال که به دلیل کرونا برگزار نشد امسال با استقبال جوانان برگزار شد و مومنان لحظه های زیبای عبادت با خداوند را در مساجد خلق کردند.

حجت الاسلام محسن یوسفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: امسال مراسم اعتکاف در شهر و روستاهای نهاوند با استقبال شهروندان مومن برگزار شد.

وی ادامه داد: در شهرهای نهاوند و فیروزان هرکدام ۲ مسجد و در شهرهای برزول و گیان هرکدام در یک مسجد مراسم اعتکاف ماه رجب برگزار شد.

یوسفی افزود: علاوه بر شهر در روستاهای دهفول، جهان آباد، باباقاسم و سفید خوانی نیز مراسم اعتکاف در مجموع در ۱۰ مسجد شهرستان با حضور برادران و خواهران برگزار شد.

وی اظهار داشت: ۴۲۰ نفر امسال در نهاوند معتکف شدند که حدود ۳۰۰ نفر از آنها بانوان گرانقدر بودند و دانش اموزان دختر و پسر شهرستان نیز استقبال خوبی از این مراسم داشتند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند گفت: بالای ۵۰ درصد معتکفان را جوانان و نوجوانان دهه نودی و هشتادی تشکیل دادند که بسیار با اهمیت و خوب است.

وی ادامه داد: در جلسات اعتکاف امسال برنامه های متنوعی اجرا شد که بیان احکام و جلسات قرآنی، مولودی خوانی به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) و عزاداری شب وفات حضرت زینب(س) برای معتکفان تدارک دیده شده است.

یوسفی افزود: اعمال ام داود در روز آخر برگزار می شود و کار خوبی که انجام شد محفل های بصیرت افزایی و روشنگری در این سه روز در مساجد برپا بود که مورد استقبال قرار گرفت‌.

وی بیان داشت: از جامعه المصطفی قم نیز که طلاب خارجی در آن تحصیل می کنند یک مُبلغ به شهرستان سفر کرد و صحبت های بسیار خوبی داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در پایان گفت: کوچکترین معتکف امسال یک دختر ۹ ساله و یک فرد ۷۵ ساله هم مسن ترین معتکف امسال در نهاوند بودند.

دیدگاه شما